Gå til innhold

normalvekt på toåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har noen spm ang vekt på toåringer.

min datter er 2,5 år, ca 103 cm høy og veier 17,5 kg. er dette normalt eller er hun overvektig? bare lurer i og med at besteforeldrene synes at hun er litt stor.

hva veier deres 2 åringer og hvor høye er de?

ps ha en god jul:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Gutten min er 2 år og 8 mnd. Han veier 16 kg og er ca 98 cm lang.

Jenta di er jo høy også. Hva mener du, synes du hun ser stor ut ? Noen har tung beinbygning og noen har lett beinbygning. Sønnen min har tung beinbygning, så han er ganske slank.

Skrevet

når gutten min var 2 år så veide han 12,3 kg og var 87 lang!

kan ikke skjønne at du kan spørre om hun er overvektig??

hvis hun veier 17,5 kg og er 103 cm høy, for meg så ser det ut som hun er super tynn og ikke noe overvektig!!!!

kanskje besteforeldrene mener at hun er stor for høyden når hun er 103 cm høy! du får spørre hva de menter at hun er stor da :)

Skrevet

Jenta mi er ca. 100 cm og 13 kg.. men hun er veldig tynn.

Skrevet

mi jente er 2år og 4 mnd, hun veier 11.6kg og er 83cm.

Skrevet

Min knert var 2 år 23 des. Han er 9.7 kg og 82 cm

Liten mini han da. Storebror var 94 cm og 12.7 kg da han var 2.

Skrevet

datteren min var på 2 års kontroll da hun var 2 år og 5 mnd.. da var hun 89 cm og 11.5 kg.... jeg syns hun er tynn

Skrevet

han var 12 kilo og 88 lang da han var 2 år og 2 mnd

Skrevet

Jenta vår var på kontroll på 2 års dagen - da var hun målt til ca 90 cm ( hadde litt problemer med å få henne til å stå i ro ), og 14 kg.

Skrevet

hi her.

takk for alle svar:)

det er overhodet ikke slik at jeg mener/syns hun er stor/overvektig, men i og med at jeg fikk høre dette av svigers så synes jeg det var greit å spørre. man ser jo gjerne med andre øyne på egne barn(hun er jo perfekt i mine øyne, hvis man ser bort fra trassen:)...), så jeg trengte noen utenfra til å si hva de synes.

ang svigers så mente de absolutt at hun var lubben pga de sendte meg melding dagen etter og sa de var bekymret for matinntaket hennes...

tror de synes hun eter mye pga hun spiser alt i forhold til deres andre barnebarn som ikke liker noe. det er nok litt motsetninger der ja...

Skrevet

Sønn på 2 år og 8 mnd. her. Han er cirka 100 cm og veier 14,5-15 kg. Han er høy for alderen og veldig slank (bukser blir fort korte i beina, men er løse i livet).

Skrevet

Mn sønn har akkurat fylt 2år, han er 92cm og 15,5kg.

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Gutten min ble 2 år nå i desember og er 101 cm og veier 13 kg.

Kjempelang og tynn, som han alltid har vært...

så det er jo normalt for han. Hele tiden fått høre at han er så tynn, men han følger sin egen slanke kurve og eter som en hest..

Faren er også veeldig tynn 188 cm og 70 kg på en mann er jo også lite.

Skrevet

På 2 års kontrollen var snuppa 87,5cm og 12,7 kg.

Hun er akkurat passe, har god apetitt, spiser alt hun får og har et enormt aktivitetsnivå i tillegg.

Skrevet

Hei,

Jenta vår er 2,5 år og veier ca. 16 kg. Hun er vel rundt 102-103 cm.

Skal jammen måle i morgen ((:

Begge våre er lange og kompakte, men ikke fete. De veide hhv 4680 og 4670 ved fødsel og var hhv 54 og 51 cm lange, så de har fulgt sin egen kurve fint hele veien.

Det meste er "normalt", bare de følger kurven sin. Her er det fysisk aktivitet hele dagen, de sitter sjelden i ro lenge av gangen, så jeg er ikke bekymret.

Skrevet

min er ikke 2 år enda blir 2 den 19.1 han er 87cm lang og 13,0 kg, han er slank og tror nok han kommer til å fortsette med det da pappan har veldig høy forbrenning er lang og tynn og jeg er ganske lang og lubben:)

Skrevet

min jente var på 2 års kontrollen da hun var 2.5 år. hun var da 11.5 kg og 89 cm.... så hun er jo mye mindre enn din. men hun er jo både lettere og lavere... 103 cm er jo veldig høyt for en 2 åring vil jeg tro....hun er nok stor for aldren. men tror ikke hun er overvektig.... tror vekten og høyden passer jeg... men det spørs jo hvordan hun ser ut da...f.eks passer klærene i lengden og rundt livet?

Skrevet

hehe.. ser jeg har svart før. følger ikke helt med jeg.

Skrevet

Du har jo ei stor jente da. Om hun er overvektig er vanskelig å si noe om. Hun er jo mye lengre enn gjennomsnittet.

Jeg har en lang gutt. Han er 2 år og 2 mnd og er 95 cm og 14 kg.

Skrevet

Sjekk ut linken her: http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php

Hopp glatt over vekt for alder og lengde for alder, og klikk på den mest relevante, nemlig vekt i forhold til lengde.

Der vil du se at 17,5 kilo er heeelt normalt og en god og sunn vekt for en unge på 103 cm. En liten smule over gjennomsnittet, men OVERHODET ikke overvektig!

Skrevet

Gutten min er 2,5år og ca 16kg. Trur han har gått ned litt den siste mnd, sia matlysta ikkje har vert på topp

Skrevet

Min lille aktive gutt på to-års kontroll; 87 cm og 11,4 kg. Nå er han 2,5 år og er 12,5 kg og ca 92 cm tror jeg (vanskelig å måle selv)

Skrevet

Er på besøk fra 1-2 ennå siden snuppa bare er 20mnd, men synes svigersene dine høres ut som noen reale drittfolk (i likhet med mine)

Min føken er 89cm og 13kg nå, og har siden hun var spedbarn fått høre fra svigers at "jeg må passe på hvor mye mat hun får- begrense det for hun er så stor"

Jaggu aldri vært så forbannet for noe i hele mitt liv. Hun følger sin kurve med vekt ifht lengde perfekt og ligger akkurat midt på treet - det er det viktigste, ikke hva andre skulle måtte mene om størrelsen hennes.

103cm og 17kg høres ikke stort ut i mine øyne, mer som hva jeg forventer snuppa mi kommer til å være om 4-5 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...