Gå til innhold

trakkasert på jobben ,hevnet på observasjons avd.

Anbefalte innlegg

jeg ble så trakkasert på jobben i disse dagene, og ble stresset i meg selv uten og vise det til noen ,og nå hevnet jeg på observasjons avd. hvor lege sa at jeg var nær hjerte inferkt , og det kunne skje mye hadde ikke jeg ringt selv ambulanse, ingen bryr seg. Lurer på om ikke jeg skal sykemelde meg nå? og dette stresset kunne faktisk gå ut over barnet mitt som jeg har i magen. ufffffff jeg vet ikke hva er best her også

Fortsetter under...

Hei :)

Dette høres jo helt forferdelig ut!! Sånn som jeg ser det synes jeg du skal sykmelde deg umiddelbart og kose deg så godt du kan hjemme resten av svangerskapet!! De på jobben din tenker tydeligvis ikke på hva som er best for deg, så hvorfor skal du ta hensyn til de? Ta hensyn til deg selv å babyn. Lykke til videre :)

Synes det er fælt å høre hvor mange som har det fælt på jobben.

Det er jo ikke du som sykemelder deg da, det er faktisk legen sin jobb.. Og om han mente du var nært hjerteinfarkt (??? liiiite sannsynlig.. Unge kvinner får ekstreeeeemt sjelden hjerteinfarkt) pga stress så ville vel han sykemeldt deg?? Dette høres lite trolig ut og høres ut som du overdriver vel mye.. Bruk juledagene til å slappe av og så snakker du med sjefen når du kommer tilbake på jobb om hvordan du har det.. Kan hende du har misforstått hva som har blitt sagt/gjort og kan få en forklaring, og om det virkelig er så at dine kolleger trakasserer deg så er jo virkelig det noe sjefen din bør vite om slik at han/hun kan gjøre noe med situasjonen!!!!!!!!!! Man blir nokså hormonell når man er gravid og kan lett ta ting på feil måte.. Vet det for jeg har vært der selv.. Gi jobben en sjanse - det er kjedelig å gå sykemeldt så om man kan jobbe blir svangerskapet mye bedre og ikke så langt!

• 2 uker senere...

Enig med deg anonym 17:27... Nå skriver jo ikke hi hvor langt hun er på vei men av erfaring så vet jeg at det er kjeeeeeeeeeedelig å være sykemeldt i lengre tid... Synes også det hørtes usannsynlig ut at noen lege skulle ha sagt at hi var nær hjerteinfarkt pga stress... (er spl og har jobbet på akuttavd..) - og hadde hun vært SÅÅÅ stresset som hun skriver ville vel den legen skrevet ut sykemelding???? Merkelig innlegg egentlig..... Men de finnes det jo en del av her på bim :)

Annonse

hei:) er i uke 19.. Jeg har opplevd mye trakasering fra min kvinnelige sjef etter jeg ble gravid. Jeg er veldig sta og har kjempet for å jobbe så mye jeg klarer,men blir motarbeidet da hun ikke vil ha meg der for jeg er en utgift og hun har ansatt ei ny som har tatt over min jobb. Men jeg har fått nok, det sa bare stopp. Jeg har kommet til et stadie hvor jeg ser at å sykemelde meg er en bedre løsning enn å grue seg til jobb.Uansett hvor kjederlig det er å gå hjemme. Det går for mye utover helsa og det er hverken bra for deg eller barnet ditt. Nå skal jeg få ukene til å gå og prøve å aktivisere meg så mye som mulig. Lykke til videre og stå på:)

• 2 uker senere...

Trur du skal gjøre det som føles tryggest for deg og barnet ditt. Trakassering og mobbing kan gi angstanfall,som kan være nesten identisk i symptomer som hjerteinfarkt. Det er ikke bra for deg eller babyen.

De som prater dritt og ikke tør skrive ved navnet sitt, skal du bare overse.

Helt enig med deg Marielle23. Jeg som skrev innlegget rett over deg, er i uke 21nå. Utrolig fint navn foresten:) ville at jenta vi får nå skal hete det jeg,men har ikke fått helt medhold av samboeren min:) så vi har funnet et navn vi begge er fortrolige med:)

• 1 måned senere...

God bedring til deg som havnet på observasjons avd. :) Dette er ikke slik det skal være!

Og hva vet anonym om hva legen sa? Hvorfor må det være noen som bryr seg så grusomt i andre sine saker.

Hvem vet hvilken form kroppen til personen som havna på observasjonsavd? Blir så provosert.. Det er vel i bunn og grunn henne selv og legen det.. Ikke noen av oss andre, og ikke anonym som er liksomviter.

Jeg har en vennninde som har hatt hjerteinfarkt.. og hun er ung! Og stress var en av faktorene der.. sammen selvfølgelig.. med flere andre faktorer!

Når du begynner og bli trakkasert på jobben, og begynner å gru deg.. og du ser både sjefer og det ene og det andre ikke bry seg.. Så er det vel best både for jobbben, deg selv og barnet at du er en plass du trives og har det bra.??

Så til alle dere som tror dere vet alt, begynn legestudiene nå med engang da vettu! Så slipper det å klø sånn i fingrene for å buse ut i andres buisnesser!

Og til alle dere andre gravide, som er både slitne, syke, kvalme,- god bedring og lykke til! Selv sliter jeg døgnet rundt med kvalme og tidvis ekstrem kvalme !

Hilsen ei som gleder seg til å bli mamma for første gang.. rundt november!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...