lille sprelle Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 Har inntrykk av at mange trapper ned mye på ammingen. Jeg ammer til hvert måltid og det er kun to måltider som er grøt+frukt. Hun får selvsagt smake på alt mellom himmel og jord... Jeg mener det er like greit å amme mye så lenge man har muligheten til det før de er året.
månesol Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 snart 9mnd her. Jeg ammer etter hvert måltid, Skive til frokost-grøtlunsj-middag og grøtkvelds. Jeg ammer han også mellom måltidene som drikke og før han skal sove, da han ikke får i seg så mye vann(ikke interesert). Ammer også om natten om han våkner, sover egtl ganske godt stort sett da.
husmortrall Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 jeg synes også mange slutter, eller trapper kraftig ned ganske tidlig. det er vel opp til hver enkelt... her ammer jeg tidlig om morgenen, 1-2 ganger om dagen, og så til slutt rett før sovetid. vil han ha mer i løpet av dagen så får han det:-) det vi skal passe oss for er vel å ikke amme for lenge om natta og passe på at de får smake på forskjellig annet også, så de ikke blir skeptisk til ny mat senere... supert å amme!!! vi har ikke tenkt å gi oss ennpå ;-)
Gjest mphs Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Jeg ammer enda mye. Mellom 4-6 ganger på dagen og mellom2-4 ganger på natten. Vi holder nå på å trappe ned på natten. Permisjonen min er over om 3 uker så jeg lurer virkelig på hvordan dette skal gå. Men hun er så glad i mm, hun bruker ikke smokk og drikker ikke av flaske. Kan ta litt vann på tutekopp men det er veldig lite.
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 Still going strong vi også. Ammer til hvert faste måltid og ellers da han vil:) Hender han våkner på natta men er ikke ofte lenger.
lille sprelle Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. desember 2008 bra å høre at det er fler av oss. enkelte ser litt rart på meg når de nesten slår fast at vi har begynt med bare fast føde og litt pupp og jeg sier at det er mest pupp og litt fast føde. har ikke nattammet (utenom ved sykdom osv) på leeenge jeg. Har tydeligvis fløte i puppen for ungen vokser som bare det! selvsagt er det viktig at de begynner å smake på ting. Her går det i hva det enn er vi har til middag, pålegget vårt og selvsagt også brødskorper som er stas å gnage på.
Yo&La+spire Skrevet 23. desember 2008 #7 Skrevet 23. desember 2008 Eg slutta akkurat med nattamming når snuppa var 9 mnd (dvs hun slutta selv da...) og amma ca 3 ganger i døgnet etter det- Skulle gjerne ha amma mer, men hun ville ikke ha med mindre eg låg med henne i senga og ingen andre var i rommet....og da begrensa det seg litt selv;)
mai mammaen til to Skrevet 23. desember 2008 #8 Skrevet 23. desember 2008 mini på 7.5 mnd har ikke villet spise noe særlig med mat før nå.. startet før helgen. eller har jo gitt han fra han var litt over 5 mnd men han ville ikke spise noe. men nå plutselig hiver han innpå. og jeg går rundt med MEGA spreng hele tiden. hehe... men men nå spiser han grøtt til frokost, lunsj , middag og kvelds. han får også en banan inni mellom... og jeg blander sånn frukt mos i grøten. han nekter middag da. prøver med litt hver dag men han får heller grøt. får også smake det vi spiser. her forrige dagen spiste han tomat suppe.nam nam.. makaronien var best. hihi
Gjest Skrevet 23. desember 2008 #9 Skrevet 23. desember 2008 Her får han iallefall drikke 6 ganger i døgnet, så ofte som han vil, men spiser 4 måltider til dagen og disse får han vann til, selv om det er mest for å svelge ned maten med. Han ble 8 mnd i dag! Har ingen planer om å trappe ned, han er altfor glad i mm og kosen til å ta ifra han det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå