Gå til innhold

Hvordan komme videre med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ca 3 uker siden vi begynte med smaksprøver på grøt. de første 2 ukene fikk han melk først og så grøt, men vi kom liksom ikke videre... Snakket med helsestasjonen som anbefalte å gi grøt først. Så den siste uka har han først fått grøt, og så flaske. (han får kun mme). Men jeg synes fortsatt ikke vi kommer noe videre jeg... Han spiser kun et par teskjeer grøt, og ser ikke ut som han synes det er så kjempestas. Hvordan komme videre med denne grøten? Og er det ok å gi grøt først og deretter flaske?

Skrevet

Ja du kan gi grøt først å så flaske, hvis han er mett av flaske allerede er det ikke så rart han ikke vi ha så mye grøt. Hvis han ikke liker grøt kan du evnt blande inn litt fruktmos, det var topp her i huset. Ble fort lei av mais/ris grøt som smaker omtrent det samme som mme.

Skrevet

Kan du anbefale meg en fruktmos som er god? :)

Hvor gammel er babyen når i kan begynne å blande banan i maten og sånn?

Skrevet

Jeg har vært redd for å prøve for mye forskjellig på en gang, så jeg har kun gitt maisgrøt foreløpig... Er det andre ting jeg kan begynne å gi han nå, for litt variasjon?

Skrevet

Hipp sine med eple og banan fra 4 mnd er veldig godt. Er helt rene produkter, ikke blandet med noen annet rart. Vi brukte mest de, men Nestle har flere gode. Går også ann å blande med sviskemos, også bra for magen. Tror du kan blande med banan nå, men banan kan gi litt hard mage, så begynn litt forsiktig.

Skrevet

Avokado kan du fint gi, raspe eple/pære å ha i grøten går fint ann.

Skrevet

Fruktmos er topp å blande i grøten her i huset ihvertfall.. Min gutt var heller ikke spesielt interressert i grøt før han fikk i litt fruktmos blandet i, vi brukte nestles frutti eple og mango først... Han eeeelsker også sviskemos og får et par teskjeer av det etter grøten for å regulere magen, men han er så glad i det at han uten problemer kunne ha spist et helt glass.. Banan kan man gi fra 4-5 mnd, men husk at det kan virke stoppende på magen... Min gutt liker ikke banan, han spytter det ut for det er FOR søtt.... Merkelig unge.. :)

Skrevet

fikk ikke inn noe særlig grøt før ved ca 7 mnd vi.

prøv velling på flaske!

diverse fruktbegre

skave av litt banan (enkelt - for da trenger du bare skje og banan)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...