Gå til innhold

Julestjerne (farlig)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om julestjerner (blomsten) er farlig for fosteret i magen? Vet at den er giftig, og at den avgir giftig gass. Noen som vet?

Skrevet

Avgir gass? Nei det kan jeg aldri tenke meg. Har dessuten hørt at julestjerne ikke er så farlig som man har trodd. Men man skal ikke spise den da.

Kjøp deg julestjerne og nyt synet av den i jula. Jeg har kjøpt 2 stk! God jul! :o)

Skrevet

Tror det værste med julestjerner er at det er mange som er allergiske mot dem.

Skrevet

Det er godt mulig at julestjerne er den planten som er absolutt mest overvurdert mht giftighet. Det har aldri blitt registrert dødsfall som sikkert skyldes spising av julestjerne, i et materiale av ca 1000 barn som hadde spist julestjerne hjemme fikk ca 70% ingen symptomer, resten mageplager. Den eneste gassen den avgir, er oksygen. Og karbondioksid, hvis den ikke har lys og kan utføre fotosyntese. Akkurat som alle andre planter.

Skrevet

Det at julestjernen er giftig er en gammel myte som henger igjenn. skal den virkelig være giftig måtte man spise noen kilo av planten. Og de som er allergiske trenger bare å knipe av de små gule blomstene i plantene, så kan dere også nyte denne planten. For det er IKKE de røde bladene som er blomsten.

Julestjernen er en helt ufarlig flott juleblomst, og kan man virkelig ta vare på den kan man ha den i mange år og få den til å bli et lite tre! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...