Gå til innhold

Førstegangsgravide m tvillinger !

Gitte ♥tvillingmamma♥

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei hei:) Jeg husker nesten ikke når jeg begynte å få mage.. Men merket det ca rundt 10-12 uker at jeg var veldig oppblåst, og så vokste den sakte og sikkert større og større. Tror ikke det begynte å synes godt før uke 18+++ Nå er jeg ca 32 og har ikke stor mage selv om det er tvillinger. Har faktisk mindre enn mange som venter bare en som er like langt på vei. Men det er nok forskjell fra person til person. Spørs vel hvordan de ligger,størrelsen på de og alt slik.

Jeg begynte så smått å få mage i uke 8-9. Mistenkte tvillinger før det ble bekreftet i uke 11 pga at jeg var utrolig dårlig i tillegg til at magen kom tidlig (og har tvillinger i familien).

Ble ikke overrasket en gang da jeg var på ultralyd, tror nok at legen syntes det var litt rart!

Men om man blir mye større når en bærer på to er nok ganske individuelt. Jeg har ganske mye større mage enn de enlinggravide jeg har sammenlignet meg med, men har ikke vært gravid før så vet ikke hvordan jeg ville sett ut med en baby i magen.

Da jeg var ca 12 uker på vei, kjøpte jeg mine første mammaklær, og var større enn venninner som var 1 og 2 mnd lengre på vei enn meg. Til UL i uke 19 var fikk jeg vite at jeg ventet tvillingjenter:) Rundt den tiden begynte folk å spørre med om det var lenge til termin. Nå er jeg i uke 28, har vært sykemeldt i 7 uker, og ser ganske høygravid ut. Har ikke vært gravid før, så jeg har ikke noe å sammeligne med. Blir veldig fort sliten og kortpustet, og lever litt i sakte film. En venninne av meg har tvillinggutter, og var i kjempeform hele svangerskapet, og var heller ikke spesielt stor. Lykke til!

I uke 18 kunne man se en rund bulk på magen min, før det var det ingen som så noe og jeg søkte jobb uten å si at jeg var gravid og de så ingenting de heller..hehe!

Har vanlig størrelse på magen som en med en i magen, med er i uke 35 og jentene veier 2,5 kg hver så de ligger sikkert ganske dypt inn mot ryggraden min.

Annonse

Jeg vet ikke hva det er, om det er flesk eller hva, men mage fikk jeg jaggu etter en mnd...utrolig oppblåst. Nå er jeg 10 uker på vei og det er ganske påfallende hvor mye mage jeg har. Gjør meg litt engstelig...hvor skal det ende...kan jo være jeg ikke beveger meg noe særlig pga. elendig form..

Jeg har vel samme mage nå etter 2 mnd som jeg hadde i 5. mnd sist.

Hjelp...

Hmm, interessant og morsomt å høre hvor forskjellig magene vokser :-) Selv er jeg i uke 13 og syns jeg har fått en liten bulk, men ingenting som viser for andre. Det er vel nå og utover det begynner å vokse skikkelig. Spennende :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...