Yada Skrevet 23. desember 2008 #1 Skrevet 23. desember 2008 What to do? Noen som har noen geniale tips til meg? Jeg har prøvd med flere forskjellige smokker, men hun bare spytter ut. Vil ikke ligge i sengen sin, bare hyler. Nei, hun skal ligge ved siden av meg i sengen, og ha puppen i munnen. Ligger å sutter på den lenge etter at hun har sovnet. Hvis jeg tar den ut, våkner hun, og det er ny runde. Jeg blir litt sprø av dette. Hver kveld, holder jeg på fra kl ni til et på denne måten. Og det funker bare ikke i lengden!! Hun er 7 uker gammel, og det er ikke aktuelt for meg å la henne hyle seg i søvn!! Mannen min har flyttet ut på sofaen, og må re opp der hver kveld. Litt av et familieliv spør du meg. Tips tas i mot med stoooor takk!!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. desember 2008 #2 Skrevet 23. desember 2008 Du må bare fortsette å prøve med forskjellige typer smokker. Kansje hun tilslutt blir vant til smokken og finner ut at den egentlig er ganske god. Prøv med sukkervann på smokken også, da frister den gjerne litt mer. Og ang sengen, prøv å legg varmeflasker i sengen sånn at det blir godt og varmt før du legger babyen nedi. Også lag et lite rede til henne i sengen sånn at hun ikke føler at sengen er så stor.. Men det er ofte sånn med de små, også bedrer det seg jo større de blir.. Håper det bedrer seg fort for deg da:)
Yada Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2008 Så sukkervann er ok å ha på smokken? Mannen min roreslo det men jeg blåste av det. trodde ikke man skulle ta noe på smokken jeg. Skal forsøke det varmeflasketipset;)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Joda det er jo greit å gi litt sukkervann på smokken for at den skal friste mer. Det er jo ikke snakk om flere liter, bare dyppe smokken i vannet. Så etterhvert så trenger du sikkert ikke å ha noe på smokken:) Du kan også prøve å ha mm på smokken, kan være det hjelper også.
Yada Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2008 Hva er "oppskriften" på sukkervann? Du har ikke tilfeldigvis den og? Man må vel koke det opp og greier?
babyfrøken *mamma* Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 Sånn har vi hatt det, og delvis har det vi også (",) Frøkna her er 6 uker idag, og frem til for kanskje en uke siden var det komplett umulig å få henne til å sove uten puppen i munnen leenge etter hun egentlig hadde sovnet.. Nå går det bedre og bedre å lirke den ut og få henne til å sove videre uten. Prøver å være litt rask og smidig når jeg gjør det, og vipper henne "oppå" puppen istedenfor, sånn at hun ligger med kinnet på den nakne puppen. Hvis hun fortsetter å sove da, går det som regel bra å legge henne ned etter en stund (alt ettersom hvor tungt jeg føler hun sover). Vi har begynt å legge henne i babybagen (sånn bærebag), som vi legger oppi senga hennes, det liker hun myyye bedre enn bare sengen. Passer på å få lagt kinnet hennes på en veldig myk koseklut som hun har, da blir ikke overgangen så stor fra huden min, legger henne på ryggen, men litt på siden liksom, med ryggen inntil "veggen" i bagen. Vi har lammeskinn i bagen, det er såpass stort oppi der at det går litt opp på sidene. Har ofte bagen oppi sengen vår til å begynne med, da går det fortere å få henne nedi, og fortere å ta henne opp når det ikke funker.. Så løfter vi bare bagen oppi når hun sover godt. Har faktisk funket så bra at hun enkelte dager har sovnet av seg selv oppi bagen når hun har våknet av at jeg legger henne ned. Jeg har prøvd endel triks for å få henne til å ta smokk, men det er bare å glemme!!! Ikke prøvd sukkervann, men mm funket iallefall ikke..... Prøvde å legge smokken foran puppen liksom, så hun skulle føle alt annet likt, da suttet hun litt på den med et MEGET skeptisk blikk på meg, før hun fant ut at dette bare var lureri og ble like rasende på den som ellers *ler* -Men er jo verdt et forsøk, funker for endel (",) Lykke til!
lille sprelle Skrevet 23. desember 2008 #7 Skrevet 23. desember 2008 Her ammet jeg sittende til hun sovnet og deretter la jeg henne i en varm seng. det fungerte. Alternativ - bære i søvn.. (legge over armen med hode i albuen din) Du kan prøve å amme en pupp, deretter skifte bleie, så hun våkner litt og så en pupp til. Da er hun skikkelig mett og det kan hende det hjelper. Når hun sover med puppen i munnen er det lett for at hun ikke blir skikkelig mett, og faktisk er sulten veldig fort.
FrøkenJ Skrevet 23. desember 2008 #8 Skrevet 23. desember 2008 Dette kunne ha vært et innlegg skrevet av meg. tulla er 7 uker i mårra.Alt er som hos oss utenom at stakkars pappaen ikke har flyttet på sofaen (men heller forsove seg 2 timer til jobb)... Har enda ikke funnet ut hvajeg skal gjøre..varmepose smokk...nada... begynner å bli sår,og vil gjerne slippe sår og vondt. slitsomt,men håper det blir bedre
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. desember 2008 #9 Skrevet 23. desember 2008 Ja oppskriften på sukkervann har jeg:) Kok opp 1 dl vann og ha i en strøken teskje sukker. Rør forresten sukkeret i etter du har tatt vannet av kokeplaten, for ellers kan det karamellisere seg.. Håper det hjelper i kveld da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå