Gå til innhold

Dårlig matlyst og tenner på vei, sammenheng??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Janta vår på snart 6 mnd har spist grøt og fruktmos siden hun var nesten fem mnd, ingen problem, gått ned på høykant..

Men de siste dagene har det bare vert sutring ifm med matingen, hun er heller ikke særlig interessert i puppen så får melk på flaske... Har også vert generelt grinete (er vanligvis veldig blid og fornøyd..)

Så i dag så jeg at det var en tann på vei opp i underkjeven, så der fant jeg forklaringen på sutringen, men virker dette in på matlysten også? Noen som har efaringer med dette?

Er litt usikker på om jeg skal kutte ut grøten en liten stund, eller fortsette å prøve, vil ikke "skremme" henne med maten heller..

Tips mottas med takk! :)

Skrevet

Jepp, det kan være ett av tegnene på at det er tann på vei.

Ville tilbudt den maten hun pleier å få, når hun pleier å få den. Men ikke stress med å få i henne mat. Da kan hun plutselig nekte helt!! Det vi ha gjort når hun har veldig lite matlyst og hun MÅ spise (vi har nattavvent, så kveldsgrøten er jeg litt stressa på at hun skal spise), er å sette henne rett foran tven, eller la henne stå foran tven er enda mer effektivt (vi har LCD tv - ikke såå ille for øya - blir jo som en PC skjerm). Kanksje ikke det beste (riktigste) tipset....men bedre enn MYE våkentid og grining på natta.

Frøkna vår er snart 9mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...