Gå til innhold

3 mnd og nesten 8 kg! Noen større?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare jeg som forer opp kjempebabyer? ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En uke før han ble tre måneder var han 8,39 kilo :-) Jeg har nok fløte i puppen...

Skrevet

Nå husker jeg ikke hvor stor jenta mi var rundt den alderen, men hun er nå snart 8 mnd, og nermer seg 13kg :P Hehe

Skrevet

Min lille gutt var 5,3 kg da han var 3 mnd :) Han er en liten fornøyd gutt :) var bare 2697 da han ble født da.

Skrevet

neida.

3,5 mnd var han 8155 g., nå 4,5 mnd var han 8750g.

flaskebarn her da....

Skrevet

Nei. Her er jenta mi på snart 8 mnd 6850 gram.Lita ja

Skrevet

Det er nesten godt å se at det er andre som har store babyer også :-). Jeg får alltid høre at jeg har en stor unge. Vet ikke hva som er normalt og innenfor gjennomsnitts vektkurver...Uansett, hun er snart 2,5 mnd og er kommet godt over 6 kg. (var 6,2 kg for et par uker siden). Hun var 3520 g ved fødsel. Ser jo hun er "i god stand" :-) Tenker at det er viktigere at hun følger sin egen vekstkurve, det stagnerer vel sånn etterhvert.

Skrevet

Min veide litt over 9 kg da han var fire mndr, så nei, ikke bare du som har stor baby... Men han er da fornøyd, og så snart han begynner å bevege seg litt mer blir det kanskje en endring?

Skrevet

Jøss, så store! Min er 11 mnd og 10 kg akkurat :P

3780 ved fødsel, 51 cm lang.

Skrevet

Jada, lillegutt var 8,1 da han var 3 mnd :-) Syns ikke han er sååå stor, men god og rund er han jo.

Skrevet

Wow, store unger.. min var 8870 gram på 8 mnd kontroll. 3680 ved fødsel.

Skrevet

7590/65 når han var 3mnd. Dette er mitt tredje barn som er litt over snittet i str. Alle kommenterer alltid hvor stor han er. Synes det er ok at han er stor, men litt lei av å forsikre folk om at han er normal i fht sin egen kurve..

Er jo selvfølgelig veldig takknemlig for at jeg slipper å tenke på at han ikek får i seg nok osv. Det er jo nok av de som strever med dette. Viktig å ikke lage konkurranse ut av dette med størrelse. Dette med vekt og lengde jevner seg som regel ut. Tipepr min sønns vektkurve flater ut nå når han har begynt å røre på seg veldidg mye mer enn før.

Skrevet

Sønnen til en venninne av meg var 8,6kg da han var 3mnd. :)

Skrevet

Søskenbarnet mitt var 10 kg da hun var tre mnd...tjukkebolla ja..hehe..

Skrevet

Min var 7,7kg når han var 3 mnd. Er 9,5 kg nå. (6 mnd.)

Storesøster på snart 2 år er 13 kilo :)

Skrevet

Poden min var 8,6 kg da han var 3 mndr. Han er nå 13 kg og godt over 10 mndr. Vokser stadig saktere og saktere. I begynnelsen vokste han enormt fort, men nå kan han bruke de samme klærne ei stund.

Skrevet

Men ikke heng dere opp i kurvene til helsesøster heller - de er nemlig litt utdaterte etterhvert :-) Nye er under utarbeidelse/ er utarbeidet, og de er beregnet på barn som får kun morsmelk. Kurvene helsesøster bruker i dag er ikke beregnet på det... Utrolig stilig at det er så stort sprik innenfor normalen allerede når de er så små - det er jo ganske stort sprik når de blir store også :-) Min mann er nesten 2 m og har tresifret vekt, så det er vel naturlig at vi har en stor gutt... Jeg er heller ikke direkte liten :-P

http://www.uniforum.uio.no/nyheter/1999/uniforum17-99/08.html

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=1582903

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...