Gå til innhold

Dere som har prøvd den ferber metoden..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det "lov" å plukke opp barnet for å trøste det litt, eller er det "forbudt"?

Skrevet

I følge ferber er det forbudt

Skrevet

det er ikke lov nei. Tidene for å gå in til barnet skal overholdes sier de. Vi prøvde feber i tre uker, uten at det virket. Han skrek i totalt ca 20min hver gang, og sov ikke lengre enn han ellers gjorde, masse våkning om natta..

Nå som vi har sluttet med den metoden, ammer jeg ham isøvn igjen og han har nå sovet gjennom natta flere netter :-). Har tro på at trygghet er best for de små og at det ikke er bra for e å ligge å skrike slik. Han er nå 8mnd. For å avvenne ham om natta, tok jeg ham opp når han våknet og istedfor å amme ham, la jeg ham trygt ned i sengen igjen og hysjet på ham mens jeg strøk ham på hodet til han sovnet fint igjen. Ser ut som dette har virkning i positiv retning :-).

Skrevet

jeg har prøvd dette.. men det fungerte IKKE på min sønn. han er bare blitt livredd for sengen sin. så nå prøver vi å få han til å bli trygg i sengen sin. så skal jeg prøve en annen metode. er en dansk metode. husker ikke hva den heter....men kan finne linken til deg om du er interessert....

Skrevet

Der var det jo kjempe dyrt å bli medlem!! Prøvde ferber medoden i natt og det er det verste jeg har vært med på..

Skrevet

Selvfølgelig er det ille....en metode som går ut på å høre barnet sitt skrike og bli utsatt for noe som kan gi varig skade er ikke noe gøy. Det er en grunn til at ferber ikke lenger anbefales av noen, ikke engang ferber selv...

Skrevet

her er en link: http://etutor.dk/Soveteori/Metoden/tabid/55/Default.aspx

Jeg har fått døgnrytmen(måltider/søvn til småen å bli ca slik det står nederst på denne linksiden. Etter å ha fulgt rytmen(spesielt med mat), nå i 2uker, sover han ofte 6-7timer om natta, for så å nattamme å sove litt til. Sovnet lettere også med så regelmessig rytme :-).

Skrevet

Takk for linken, skal prøve det:)

Skrevet

Som de andre sier her skal du ikke ta opp barnet dersom du går for denne metoden... Men imotsetning til de andre har jeg positiv erfaring med denne metoden. Første kvelden ( 4 mnd da vi gjorde dette) skrek hun i 20 min, 2 kvelden i 15 min, 3 kvelden 5 min og etter det sovnet hun av seg selv uten skriking. Barn er forskjellige og reagerer ikke likt. Hadde aldri latt henne skrike kveld etter kveld hvis det ikke funket med en gang, hadde heller prøvd noe annet da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...