Fuck google, ask me Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 for å se om de er gravide? Jeg har fått beskjed om å bare ta en hjemmetest...
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 De fleste tar kun hjemmetest for å bekrefte en graviditet. Men de som har tatt hcg støtte i stedet for feks. crinone kan ikke ta vanlig hjemmetest da den vil gi positivt utslag selv om de ikke er gravide. Derfor tar de blodprøver for å måle hcg stigningen.
Fuck google, ask me Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2008 Tusen takk for svar:) Da kan jeg altså ta en clearblue hjemme jeg da:)
Nea og juniors mamma Skrevet 25. desember 2008 #4 Skrevet 25. desember 2008 Jeg tror imidlertid de fleste som har vært behandlet på sykehus eller større klinikker for ufrivillig barnløshet tar Hcg test for å bekrefte graviditeten. Har ikke hørt om noen som ikke har tatt den, vanlig er 14 - 21 dager etter egguttak eller sædinseminering. En blir da også kaldt inn til ul omkring 4 uker etter befruktning for å bekrefte en, to eller event tre "små rumpetroll"
lindynatt Skrevet 25. desember 2008 #5 Skrevet 25. desember 2008 Crinone er progesteron støtte og har ingen betydning for hcg Det er bra å måle da vet man om alt skjer som normalt, at hcg stiger som den skal.
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 25. desember 2008 #6 Skrevet 25. desember 2008 Har jeg forvirret noen her ? Jeg har tatt hcg støtte,i stedet for crinone ved forsøk. Da er det påkrevet med blodprøve for å bekrefte /avkrefte graviditet. De fleste offentlige klinikker har hjemmetest som standard i de tilfeller hcg ikke er tilført i rugetiden.Det er derfor "godt nok" med hjemmetest. Om man blir gravide er vel alle ivfère inne til tidlig ul/kontroll ved uke 7. Du sprer feil info om du sier hcg test er standard.Vet riksen har hcg test i regimet,men ikke flere av de offentlige som jeg vet... Forøvrig sprer hcg tester større grunnlag for bekymring i mange tilfeller. Hilsen
øynesomtinntallerkner Skrevet 25. desember 2008 #7 Skrevet 25. desember 2008 Jeg har nå hvertfall aldri tatt noen sånn årøve, bare hjemmetester.
Storkfrøken69 Skrevet 26. desember 2008 #8 Skrevet 26. desember 2008 Hei slenger meg på her Jeg har alltid fått beskjed om å ta blodprøve, men har aldri gjort det. Det har de sagt at er helt ok. Blodprøven er bare en "ekstra-service" og et redskap til å fange opp en eventuell tidlig kjemisk graviditet. Dette henger nok litt igjen fra den tiden da gravitestene var mindre følsomme. Hvis du derimot får Hcg-støtte, blir saken selvfølgelig noe annet ) HCG-støttet er forøvrig noe annet enn Cricone og. Sistnevnte er progeston og gir ikke utslag på gravitester. Jeg er helt enig med den som sier at en Hcg-test kan skape mer usikkerhet enn strengt tatt nødvendig. Fortsatt god jul alle sammen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå