Gå til innhold

ÆSj, litt irritert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal feire julaften med familien.

dette har vært planlagt lenge og gikk utifra at vi skulle kose oss og tilbringe litt tid sammen.

nå viser det seg til at middagen serveres klokken fem, dvs vi er invitert til klokken fem.

lille her legger seg halv syv. føler dette bare kommer til å bli stress.

er så skuffet, selve julaften synes jeg er reservert for barn.

pakker og kos, men dette rekker vi jo ikke.

få åpne gavene her hjemme heller.

off, har bare lyst til å bli hjemme.

Skrevet

Kan dere ikke spørre om dere kan komme litt før? Evnt invitere på julegrøt kl.12 hjemme hos dere? Eller så bare koser dere dere hjemme på dagen, åpner litt pakker og synger julesanger, og når dere kommer på middag, så kan ungene spise middag som kvelds, legges og så kan dere kose dere sammen med de andre voksne resten av kvelden.

Vi skal feire hos svigers. Vi skal i kirken sammen kl.1630, så blir det middag etter det. Det blir jo da kveldsmat for lillegutt, som blir lagt etter på. Så går vi voksne rundt juletreet, spiser kaker og åpner presanger. Så tar vi han med når vi reiser hjem igjen. Men vi kunne gjerne komme til grøt kl.12 eller når det evnt passet for soving for lillegutt, og bare være der og se på alt som sendes på TV hele ettermiddagen.

Ikke lag problem av noe som ikke er så innmari stort problem.

Skrevet

hva med å la den lille få en ekstra lur på dagen? så holder h*n ut litt lengre på kvelden :) er jo bare jul en gang i året!

Vi kommer til å gjøre det slik med småen på 18 mnd, han får en ekstra lur utpå ettermiddagen (pleier å legge seg for natten i 18-19 tiden) og så får han være med på moroa utpå kvelden :) ikke noe stress her i gården!

Skrevet

Han holder nok ut litt lenger, det blir nok spennende med pakker, familie og julestemning;) Vi spiser i seks tida, og ifjor var snuppa oppe til 9-10 tiden (hun var 10 mnd). Gjør nok det samme i år. De får heller sove litt lenger dagen etterpå, skader ikke en gang i året det;)

Skrevet

vi skal hjem til mamma og pappa på julaften, og skal overntatte der. hun kommer til å legge seg til vanlig tid, 19.00, og ser ikke noe vits i at hun skal være våken lenger enn vanlig. hun er sikkert utslitt etter dagen og har mer behov for å sove... vi kommer til å la henne åpne noen gaver før hun legger seg til andre dubben i halv tre tiden, åpner noen når hun våkner, spiser middag 17.00, så kommer nissen, så legger hun seg til rundt vanlig tid. går helt fint det...

Skrevet

øøøh? Er det ikke familien din da? Å så kan du ikke dra dit tidligere? Det var da svært så formelt, men mulig det er vanlig..... ikke hos oss i allefall

Skrevet

jeg har faktisk ikke tenkt på soving og morgendagen enda, hehe.. tenker vi tar det akkurat som det kommer..er lillegutt i form så får han være med på hele moroa, er han trett sutrete finner vi senga..det ser vi i morgen .o) no worries, no stress ;-D

Kjenner jeg mini rett er han klar for akkurat like mye som vi andre :) (snart 18mnd)

Skrevet

Middag klokken 5 hos oss også, men har aldri falt meg inn at vi ikke kan komme tidligere på dag og være litt sammen før middagen står på bordet.. Ellers er det vel meget vanlig å spise klokka 5, og personlig mener jeg tradisjonene står sterkere enn at en på 1-2 år skal forstyrre de.. Tuppa her må føye seg inn i de årelange tradisjonene slik som alle andre.. Sovner hun 7 som vanlig så sovner hun da - å fremskynde mat/gaver eller utsette soving blir egoisme fra oss foreldre synes jeg, for barna koser seg uansett, og gavene får de.

Skrevet

Vi har bedt om å få begynne middagen en time tidligere etter at vi fikk barn og det har ikke vært noe problem. I tillegg skader det jo ikke å tøye leggetiden litt den ene dagen i året da ;-) Mini pleier å legge seg klokken 7, men vi tenkte å legge inn en ekstra lur og la ham være oppe noen timer ekstra. Blir nok litt styr et par dager etterpå, men det får så være, julaften er en unntaksdag :-)

Skrevet

Har ei tulle som vanligvis legger seg kl 19 vi også, men i morgen kveld gjør vi ett unntak. Vi skal også i middag til kl 17. Vi skal bare kose oss og slappe av på dagen, så skal hun få være oppe så lenge hun holder ut på kvelden. Med en stor familie, med 2 andre småbarn, nisse og pakker regner jeg med hun er så gira at hun ikke blir trøtt før langt på kvelden. Er vanligvis nøye med å få henne i seng til rett tid, slik at hun skal få sovet ut, og ikke blir sliten, sur og lei, men ser ikke for meg det som noe problem imorgen. Og vi har hele jula å "komme på rett kjøl" på.

Prøv heller å gjøre det beste ut av det..

Skrevet

Jeg ser heller ikke det helt store problemet her nei..

Er barna så store at de har glede av pakker o.l så er det vel ingen problem om h*n legger seg litt seinere den ene dagen?

Vi skal også spise kl.17. Vi kommer til å åpne de fleste pakker før vi drar, men det er pga. noe annet.

Mini legger seg vanligvis i 19 tiden (22 mnd.), men det er ingen problem at han får være lengere oppe i morgen. Blir sikkert sånn flere dager i jula.

Sånn var det i sommer også. Ble fort noen sene kvelder. Det må man bare regne med, å skal man slutte å dra på alt fordi det kan gå utover leggetid, så kan man få det trasig..

Så på med smilet, ikke vær så irritert pga. bagateller! Det er bare jul en gang :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...