Gå til innhold

Noen med erfaring med Nutramigen her? (Samme som på skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår har mest sannsynlig melkeallergi/intoleranse. Vi fikk beskjed av en barnespesialist om å bruke nutramigen og det har vi gjort nå i ca 3 uker. For noen dager siden var vi hos legen igjen og han skal oversende saken til NAV slik at vi kan få den på blå resept. Men jeg lurer på følgende;

Hvordan får jeg den blå resepten? Sender NAV den i posten til meg?

Vet dere hvor lang tid (sånn ca) det tar før vi har den? (Nutramigen er rådyrt og jeg er student..)

Får jeg tilbakebetalt det jeg har lagt ut foreløpig?

Datteren vår skal til allergiutredning, men har ennå ikke fått innkallelse fra sykehuset så jeg er redd det tar en stund før hun kommer til. Må hun være utredet for at NAV skal gi oss blå resept, eller holder det at en barnespesialist ber om det?

Blir VELDIG takknemlig for deres erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikek så mkye erfaringer rundt det, men jeg vet at du får tilbakebetalt det du har lagt ut fra før hvis du får søknaden innvilget!

Skrevet

hvis det er medisinske årsaker til at hun skal ha nutramigen (som det er), så får dere den på blå resept. Men det kan nok ta litt tid vil jeg tro. Ta vare på alle kvitteringer, så får dere det dere har lagt ut for tilbakebetalt iallefall..

Skrevet

Spar på ALLE kviteringer. Hvis legen allerede har sendt søknad, kan du ringe legen å få resept da du får svar fra nav, hvis ikke han har søkt vil legen på sykehuset etter utredning, en prikktest.