Gå til innhold

Noen som syr tøybleier selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som syr lommebleier eller alti et bleier her? Har vært å kjøpt stoff i dag, men stoff og stil hadde ikke stofftypen pul. Hva skal jeg bruke istedenfor? Noen som kan svare meg på det. Jeg kjøpte frottefleec og ull. Har vasket stoffene på 60 grader og de tålte det. Tror dere at det vil gå å sy lommebleier med de stofftypene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg syr ikke selv, men vet da litt;) På tettinntil kan du kansje få hjelp?

Fleece blir jo brukt som sperrelag så det kan du jo muligens bruke....vet ikke hvor tykt lag du må ha da...Ubehandlet ull kan også brukes som sperrelag, mange strikker jo ullbukser selv...MEN; ullen må lanoliseres innimellom for å holde tett og lanolinen vil da tette de andre stoffene du har sydd bleia av også (vet ikke hva du har tenkt å bruke i tillegg....bomull, hamp, bambus?) og bleia vil da ikke suge til seg noe...så dårlig ide...Ull må derfor vere helt alene....

Hva slags ull har du? Ullfilt? Eneste ull som eg vet er ubehandlet ull som garn, strikket til bleiebukser...Ull som stoff er jo som oftest behandlet og vil ikke ta til seg lanolin...

Skrevet

Har meldt meg inn på tettinntil i dag, men det går vel en dag før jeg får tilgang der om jeg har forstått det riktig.

Jeg har kjøpt frottefleec til å ha på innsiden og ullstoffet som jeg kjøpte inneholdt bare 80% ull så det er nok ikke ubehandlet.Det skal være på utsiden. Jeg tenkte samme tanke som deg om lanolin, men det vil nok ikke gå nei.

Det jeg eventuelt må gjøre er å kjøpe sånne bukser som man har utenpå formsydde bleier eller strikke ullbukser. Det er ivertfall det jeg har kommet frem til.

De hadde hverken hamp eller bambus på stoff og stil så fikk ikke tak i det heller.

Tenkte jeg skulle være smart å spare litt penger i disse finanskriser, men ser ikke ut som at det går så bra :)

Tror du jeg kan bruke bevernylon til å ha på utsiden?Det er vel ikke akkurat pustende og naturlig..

Noen som har noen forslag så er jeg svært takknemlig for tips.

Skrevet

Bevernylon blir nok for tykt og stivt.....

Men du kan jo sy bleiene uten vanntett sperrelag og så strikke ullbukser selv:) Da blir det ganske billig...garn får du blant annet billig på nille, sikkert 20 - 30 kr pr nøste. Innlegg og bleier kan du også sy at gamle håndkler....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...