Glad tobarnsmamma Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Hun har drukket av flaske et par ganger før, uten problemer. Nå er hun just 5 mnd, og tar plutselig ikke flaske (har prøvd i dag for å kunne slappe av i kveld når mamma skal passe henne). Hva gjør jeg da? Vi skal et stykke, så det blir stress å dra hjem for å amme henne... Gir henne ca 19.30 (før vi drar), men hun har søvnproblemer på kveldene for tida, og jeg regner ikke med at hun sovner før rundt kl 22 (da pleier hun å sovne ved at jeg gir henne litt). Hva kan jeg gjøre???
Trulte76 Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 gi med skje hehe. eller prøv tutkopp.
Glad tobarnsmamma Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2008 Tåler tutkoppen til Tupperware å steriliseres da? (er den eneste jeg har)... Det kan vel ta en evighet om hun skal få mm med skje?
Sannali Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Det kan jo godt hende hun syntes det var litt rart at du ga henne flaske nå som hun vet at du leverer ekte saker:) - dersom det er mormor som passer og hun får mm (kjent lukt og smak) på flaske trenger det ikke nødvendigvis å gå galt. Dersom hun mot formodning ikke vil ha flaske, og hun spiser grøt/frukt overlever hun nok en kveld og litt natt på det. Lykke til og håper dere får en koselig kveld!
Glad tobarnsmamma Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2008 Jeg har ikke pumpet opp mm, så det må bli mme... (Hater å pumpe meg)... Og det var faren som prøvde å gi henne det på flaske i dag, uten at hun "forstod" at hun skulle sutte på tuten.. Men hun pleier å få litt grøt, ja, men siden hun bare har fått det 4 dager, så får hun ikke i seg mye enda.. Men vi får prøve, jeg får heller komme hjem om alt skjærer seg.
1.gang84 Skrevet 22. desember 2008 #6 Skrevet 22. desember 2008 min erfaring er at hun tar flaske dersom hun er sulten nok. dette selvfølgelig hvis hun har tatt flaske før og du vet at hun har "knekt koden". vi slet nemlig med det samme, at hun plutselig bare tygde på flaska. da ventet vi bare en stund og da hun var ordentlig sulten spiste hun som bare det! pupp er også mye kos veit du, så de tar gjerne litt pupp selv om de kanskje ikke er så veeeldig sultne...
Glad tobarnsmamma Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. desember 2008 Jeg må bare få skryte; Det gikk usannsynlig bra i går kveld/natt. Jeg ammet kl 19.15. Så dro vi. Mamma gav henne grøt og litt vann kl 21. Hun sovnet kl 22. Da jeg kom hjem var jeg sikker på at hun var kjempetørst, men tenkte at jeg fikk legge meg og vente til hun våknet. OG HUN SOV HELT TIL KL 04.15
Glad tobarnsmamma Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. desember 2008 Jeg må bare få skryte; Det gikk usannsynlig bra i går kveld/natt. Jeg ammet kl 19.15. Så dro vi. Mamma gav henne grøt og litt vann kl 21. Hun sovnet kl 22. Da jeg kom hjem var jeg sikker på at hun var kjempetørst, men tenkte at jeg fikk legge meg og vente til hun våknet. OG HUN SOV HELT TIL KL 04.15, da MÅTTE jeg ta henne opp fordi puppen var så sprengt at jeg trodde den skulle sprekke. HUn hadde helt sikkert sovet lenger hvis ikke, for hun sov veldig tungt. Etter ammingen da sovnet hun igjen, og sov til 08. Det er den beste natta noensinne. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå