Gå til innhold

Jenta mi er totalt avhengig av meg!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 5 uker som er veldig avhengig av meg hele tiden. Hun MÅ bli bært på hele tiden. Hun tåler ikke å bli lagt i senga si eller noe annet sted for å sove heller! Ikke engang når hun sover som en stein, for hun våkner med engang hun merker at hun ikke blir båret på.. Hmmm. Noen som har råd? Får ikke tid til noe annet enn å bære på henne hele dagen/kvelden og noen netter.. På natten sovner hun kun på brystet mitt.. Noen fler som har det sånn?

Prøvd varmeflaske i senga hennes og pakket henne inn men det har ikke fungert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett å prøve å venne henne til å ligge litt i vugge, vognbag, seng el. Jenta mi var helt lik - men etter ca 6 - 8 uker endret det seg dramatisk. Da begynte hun å sove i vuggen sin, og det var sinnsykt deilig,

Håper det ordner seg. Husk at hun jo fremdeles er helt ny i verden, og trenger litt tid til å finne sin plass. Du er nummer en for henne og kommer til å være det leeeenge:)

Skrevet

Hei.

Jenta mi var også sånn da hun var 5 uker. Hun skulle bare bæres, kunne sovne på armen, evt ved puppen, men våkent med en gang hun ble lagt i sengen sin. Prøvde med varmeflaske og pakke henne inn, men ingenting hjalp.

Det eneste jeg kan si er at du må nok ta tiden til hjelp. Nå er jenta mi 10 uker, hun er fortsatt ganske "klengete", men det har kommet seg betraktlig. Jeg følte jeg bysset og bar på henne hele døgnet i starten, hvis jeg ikke satt og ammet henne. Det ble slitsomt i lengden, men man må bare gjøre det. Jeg så på det som en "investering", hvis det var dette som skulle til for at hun følte seg trygg, skulle jeg bære henne...nå kan jeg legge henne ned uten altfor store problemer en stund sånn at jeg får gjort noe annet også.

Skrevet

Takk for svar:) Godt at det ikke bare er meg! Får nok ta tiden til hjelp ja.

Vil gjerne ha flere råd hvis noen har:)

Skrevet

Søstera mi bar forresten sin yngste i sjal, og sa at det var en fantastisk måte å skaffe seg litt armrom på.

Skrevet

Min var/er nesten like ille (7,5 uker), men begynner å komme seg nå. Jeg har kjøpt et bæresjal som gjorde hverdagen litt enklere, siden jeg i det minste fikk to hender fri :)

Ellers kan du jo begynne forsiktig med å la henne sove ved siden av deg om natten, istedet for oppå. Slik har vi gjor det her. Jeg pakker han godt og stramt inn i et teppe, legger han på saueskinn ved siden av meg - har noen myke bamser oppe ved ansiktet hans (elsker å grave nesen inn i myke ting) og holder en hånd på magen hans, mens jeg stryker han på hodet med den andre. Da roer han seg ofte ganske raskt :) Tenkte jeg så smått skulle begynne å prøve egen seng snart, men han har ikke vært klar for det før nå.

Skrevet

Har skrevet om KISS på en annen link her.. Og skal forsåvidt ikke analysere alt til å være KISS. Men ser likheter med vår datter... .Vår datter sovnet på dagtid stort sett bare på brystet eller når hun ble ammet. La jeg henne så i senga våknet hun veldig ofte med det samme. På nattestid var hun også veldig vanskelig... Hvis det for eksempel er KISS er det jo ikke merkelig hun våkner når du legger henne på rygg. Dette presser og gjør vondt. Dermed er det godt å ligge på brystet fordi det ikke presser. Skriver ikke dette for å gjøre deg urolig. Men om det er KISS er det jo mye bedre å finne det ut nå og få behandling enn å vente...

Skrevet

Min gutt var også sånn på den tida..

Han hadde en liten nakkevipp, men LANGT ifra KISS!! Gikk til fysio og han blei mye bedre etter bare ei uke..

Skrevet

Snupsi her var også sånn! Skulle bare ligge inntil meg eller pappan heeele tiden. Eneste måten å få henne til å sove på var å la henne være nær oss. For oss hjalp det å rulle 3 helsetepper sammen til en tjukk pølse og legge rundt hodet hennes i vugga, sånn at de ble høyere enn hodet hennes. Passer på å dytte dem godt inntil henne når hun blir lagt ned i vugga. Med dyna opptil haka har hun liksom sin egen hule ;) I tillegg har vi varmeflaske der sånn at hun ikke får overgangen fra varm armkrok til kald vugge. Ser du skriver at du har prøvd det, men jeg ville fortsatt med det om jeg var deg.

Jeg begynte også å holde en hånd litt hardt oppå brystet hennes i noen minutter etter at jeg hadde lagt henne ned. Da føler hun vel at jeg fortsatt er der også roer hun seg ned igjen. Da kan jeg ta bort hånda. Nå har vi begynt å kunne legge henne (våken) i vugga om kvelden, og så lenge hun har en hånd oppå brystet sovner hun av seg selv. Satser på å kunne slutte med hånda etterhvert, for det går fortere og fortere å få henne til å sovne.

Bæresjal har forøvrig vært genialt her og. Da er hun inntil også har jeg to hender. For ikke å snakke om at det er bedre for ryggen min!!

Så jeg kan trøste deg med er at det går seg til etterhvert. Snupp er nå drøye 2 mnd, og vil fortsatt ligge mye inntil. Men nå har hun begynt å klare seg mer på egenhånd også. Det er jo igrunn ikke så rart at de syns det er skummelt å ligge alene etter 9 mnd i den trygge varme magen... Kanskje du kan se om det er noen som kan hjelpe deg litt? Venner, familie?? Inviter dem på besøk og bruk dem som bærehjelp så du kan få gjort litt. Og hold ut, det blir bedre :)

Skrevet

jupp, et slags bæretøy er redningen!

Sparte oss ryggene, hehe...

det finnes utrolig mye å velge i, hørt at tettinntil.no er et fint diskusjonforum for slikt, og info finnes også der om de ulike!

Skrevet

Husk at du må søke medlemsskap på forumet på tettinntil før du kan lese der. Går fort altså, men tok meg et par runder med irritasjon før jeg skjønte at det var derfor jeg ikke kunne lese noe ;) Hihi..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...