Gå til innhold

Totalt forvirra førstegangsfødende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg lest alt som er å komme over av anbefalinger etc på diverse barnevogner, men er fremdeles veeldig usikker. Vi har falt for tre vogner: Urban jungel, easy walker og Teutonia S3.

Vi har tre kriterier (og føler egentlig ingen av disse oppfyller alle):

1. Vi bor i tredje etg uten heis, så dypbagen på vogna bør være enkel å ta av/på

2. Vi vil ha store hjul, med luft

3. Sportsvogndelen bør kunne vendes begge veier

Vi har termin i juni og vil da ha en baby på rundt 6 måneder når vinteren virkelig setter inn. det er derfor også viktig at vi har ei vogn som kan huse og beskytte en liten krabat i skikkelig ruskevær (noe det er mye av på sørlandet hvor vi bor....).

Noen som gidder gi meg et tips eller to???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du jo stryke to fra lista di med en gang, da, for Easywalker og Urban kan jo ikke snues... Synes du skal ta en titt på Maxi Cosi Mura 4 eller Mutsy :-)

Skrevet

gå inn på nettsiden til emmaljunga.

jeg har kjøpt emmaljunga city cross.. den kan du lett ta av dupvogndelen. kan vendes også.. samme med sportsdelen. så kan du feste bilsete på vogna.

det er sånn slange inni dekkene.. så det blir ikke luftdekk, men like lette og ikke sånn plastikkfølelse. så trenger du ikke fylle på luft :)

så veier vogna 11kg med dypvogndelen :) noe mindre med sportsdelen troor jeg..

den har fire stødige store hjul (faste)

Skrevet

Vekta er feil, vogna veier nærmere 15kg, såfremt du ikke har tenkt å kjøre rundt uten hjul,da...

Chassi 6,5 kg

Hjul 2,2kg

Sittedel/liggedel: 5,9/5,7kg

Skrevet

stemmer :) regnte det ut nå hehe.. my bad. men det andre stemmer hvertfall.. jeg må jo si at det er en lett vogn uansett..

vi er mange som har fått for oss at det er 11 kg da hehe

Skrevet

Vet de ikke kan snus, men syns de har den fineste designen. Dessuten syns jeg både Easywalker og Urban er litt "åpne" og ubeskytta i sportsvogndelen. Jeg har sett på Maxi Cosi Mura 4 på nett, og har tenkt den muligens er et alternativ ja. Må bare få sjekket den ut i "real life"... Mutsy har et vennepar, og jeg har prøvd den vogna, men vet ikke om jeg liker å trille den. Tusen takk for tips! God jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...