Gå til innhold

Dere som ammet/ammer baby i søvn til 6-7 mnd-alder eller mer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan sluttet dere? Evt dere som holder på fortsatt, hvor lenge skal dere det? Tenker hovedsaklig på amming på kvelden nå, når den lille skal legge seg.

Jeg ammer til hun blir kjempetrøtt og legger henne over i sin egen seng etterpå. Hun sover godt om natten. Jeg syns det er koselig og har ikke noe imot dette. Håper vel egentlig det går seg til når hun begynner å spise ordentlig mat og blir mer aktiv og at det blir en naturlig slutt. På den annen side tenker jeg at jeg kanskje bør slutte..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei :) Jeg nattammer tulla enda og hun blir straks 11 mnd....Hun får pupp før hun legger seg og det tenker jeg å fortsette med til hun er minst 12 mnd :) Om hun ønsker det selv da:) Hun sovner ikke ved puppen, men av seg selv når hun legges i sengen sin.

Jeg tror hun avvenner seg selv den natt puppen, for nå har hun sovet hele netter de siste dagene :)

Det er hvordan vi gjør det :) Alle må jo finne ut hva som passer for seg og sitt barn. Vi er alle forskjellige:)

God jul :0)

Skrevet

Takk for svar og god jul til deg og :) Hva med tenner da, når du nattammer? Jeg ammer veldig sjelden om natten da hun pleier å sove lenge, men tenker jo litt på at jeg ikke får pusset den nye tannen hennes når hun sovner ved puppen om kvelden, og jeg lar henne sove..

Må bare rette litt på meg selv her, ammer ikke til hun blir kjempetrøtt, men til hun sovner, før jeg legger henne over. Hun er av og til litt våken når hun legges over og noen ganger går det greit, andre ganger begynner hun å hyle.

Skrevet

Tenker forresten ikke slutte å amme, det er bare å bruke puppen som sovemiddel jeg evt skal slutte med.

Skrevet

vi ammer ofte i søvn, men ikke alltid. går som regel greit begge deler (9) mnd. Hun er jo stuptrøtt da....

ikke noe problem med nattamming og tenner så lenge ungen ikke har fri tilgang til puppen.

vi tar tannpuss før siste pupp (ammer begge ved hvert måltid)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...