Tuppelura08 og Dada02 Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Nå har jeg forsøkt å pumpe meg siden vi kom hjem fra sykehuset...jenta vår er 6 uker. Men får ikke ut mer en max 40 ml. Vet det er mer melk der da jenta vår blir god og mett hver gang og det renner melk i store mengder når hun spiser, men ikke når jeg pumper meg. Kunne godt tenkt meg noen timer sammenhengende søvn og at pappaen gir henne pumpa melk fra kopp eller flaske, men det går jo ikke når det ikke er noe melk å gi annet enn fra puppen:o) Drikker ammete hver dag også. Bruker det elektriske pumpen til Swing Medela. Noen som har noen råd? Er vel ikke noe særlig å gi MME enda heller eller??? Da jeg ammet førstemann var det ikke noe problem å pumpe meg. Det kom i store mengder, men da brukte jeg avent håndpumpe...den er selvfølgelig ødelagt,men vurderer å kjøpe ny nå.....noen som kan gi meg et tips så blir jeg veldig glad:o) Kunne også tenke meg å ta noen glass med vin på julaften og da kan det jo være greit med litt alkoholfri melk stående..hihi:o)
Frøken Freken Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Kanskje du kan ha utbytte av å prøve nesespray som hjelper på utdrivningsrefleksen? Mange sier at det hjelper, den er reseptbelagt forresten. Når jeg pumpet meg kom det svært lite ut med Medela sine pumper, mens avent sin elektriske gjorde susen. Har i tillegg hørt at noen kun klarer å pumpe seg dersom de gjør det mens de ammer på det andre brystet. Når det gjelder mme er jeg veldig avslappet, da barnet mitt har fått dette fra 1 ukers alder. Det har gått debatter her inne på om mme før 3 mnd øker risiko for allergi, men det tror jeg det er minimalt med fare for. Bruk gjerne ferdiglagret mme i så fall, da disse er sterile og anbefales til barn de første 4 ukene.
lille sprelle Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 40 ml er ikke så galt det når babyen bare er 6 uker så vidt jeg kan huske. Det spørs jo også på når du gjør det ifht forrige amming.... alltid et dilemma det der... men tips: massere brystene når pumpa "drar" (vær med på å klemme ut). du får ut mer og det går fortere. (det jeg mener er på en måte å håndmelke samtidig om du skjønner. Det er heller ikke noe krise med litt mme en gang i blant.... snuppa vår er både prematur og dysmatur. Fikk likevel mme på sh da jeg var som sykest og ikke hadde fått pumpet og hun var utskrevet fra intensiven.... kjempelurt å venne til flaske så fort ammingen er etablert! det har vi hatt glede av, men så var det jo andre årsaker til at vi måtte begynne å flaske tidlig da....
Linn og gullet Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Ta deg en varm dusj først, eller legg varme kuter på puppen mens du pumper.. ta nesesprayen(funker for mange).. ellers så kan du jo gi litt mme, ikke noe krise om du gir det bare på julaften Så kan du kose deg og slappe av litt, og pappan kan kose seg med å gi flaske, ekstra koselig jul for dere alle tre
Lille skatt og lillesøster Skrevet 23. desember 2008 #5 Skrevet 23. desember 2008 Hei. Jeg pumper meg hver kveld med Avent håndpumpe. Jeg har hatt noen dager hvor jeg ikke får utdrivningsrefleks (når du kjenner at det strammer seg i brystet). Da får jeg bare ut ca 40 ml etter mye strev. Ellers får jeg ut 100-120 ml på fem min. Prøver å tenke på at jeg ammer Lillegull eller at han gråter. Ikke alltid det hjelper. Sprayen, som ble nevnt, hjelper veldig. Du kan jo spørre legen din. Hvis hun tar flaske, er det jo bare å gi litt mme på julaften. Men det kan være greit å prøve før du drikker i tilfelle hun ikke liker smaken.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 23. desember 2008 #6 Skrevet 23. desember 2008 For det første så må du pumpe deg om morgningen, det er da du har mest melk. Og det smarteste er å pumpe deg mens du ser på babyen evt ammer på det andre brystet. Varme hjelper som sagt. Jeg har også slitt mye med pumpingen og var hos legen for å få nesespray som hjelper på utdrivningsrefleksen. Den hjalp utrolig mye og nå trenger jeg ikke bruke den engang:)
Tuppelura08 og Dada02 Skrevet 25. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. desember 2008 Tusen takk for alle svar. Skal høre med legen min om jeg kan få en slik spray. Men er det noen andre som har erfaring med swing Medela pumpen?
løveprinsen <3 Skrevet 25. desember 2008 #8 Skrevet 25. desember 2008 Hva heter den nesesprayen? Noen som vet?
Yo&La+spire Skrevet 25. desember 2008 #9 Skrevet 25. desember 2008 Har du provd aa pumpe for haand bare? Eg fikk ikke til med pumpe men for haand kunne eg pumpe en halv liter i gangen:)
Djoolia 07+08+12 Skrevet 25. desember 2008 #10 Skrevet 25. desember 2008 Zyntocinon eller noe sånt heter den sprayen. Til HI. Jeg hadde medela swing,den elektriske, den fungerte veldig bra på meg.Fullpumpet meg en liten stund,da var den uunnværlig. Hadde en handpumpe til nr 1,den var jeg ikke fornøyd med i det hele tatt.
Gjest Skrevet 26. desember 2008 #11 Skrevet 26. desember 2008 Mitt tips vil være å massere brystet mens du pumper, og pumpe hver 3 time. Jeg bruker selv avent håndpumpe, den er kjempe bra.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 26. desember 2008 #12 Skrevet 26. desember 2008 Har swingpumpa jeg og, er veldig fornøyd! Får pumpa meg tom m den, kjøpte den etter anbefaling fra Riksen og apoteket..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå