Hermione_77 Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Og hvor gamle er de? Min sønn er 4,5 måned (3 måneder hvis man korrigerer for de 6 ukene han er født for tidlig) og han kan ligge på magen cirka 5 minutter om gangen så lenge jeg synger og prater og underholder ham med leker. Prøver å legge ham på magen så ofte som mulig, men det blir nok sjelden mer enn 4 ganger om dagen
LadyBlackJack Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 jeg også sliter litt med dette,men han har kommet seg siste ukene. E 3 mnd. Anbefalingene fra fysioterapaut er minimum 25 min daglig tilsammen,så sikkert lurt å prøve å følge det, selv om det bare blir 5 min her og 5 min der. Lykke til
Frøken Freken Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Huff - har litt dårlig samvittighet. Snuppelure på 3,5 mnd ligger nok ikke 25 min til sammen i løpet av en dag. Men pleier å legge henne på magen på stellebordet når jeg har skiftet bleie, i tillegg til en eller to ganger på gulvet per dag.
Lillepusen-78 Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Dårlig samvittighet, jeg også.... Lillegutt er 3 mnd, og ligger på magen et par-tre ganger om dagen. Maks 5 min pr. gang vil jeg tro.... jeg må bli flinkere til å ha ham på magen, altså....
Hermione_77 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2008 Så bra at du har fått beskjed om minimum antall minutter Tinama. Jeg har spurt 2 forskjellige fysioterapeuter om dette, men har bare fått til svar at de bør ligge på magen så mye som mulig. Det synes jeg er et litt dårlig svar, for det er jo alltids mulig å legge de på magen mer enn man gjør. Men nå skal jeg i alle fall prøve å få til 25 minutter daglig. Tror det skal gå bra. Knerten blir stadig sterkere og kan nok innimellom ligge 7 minutter også før han blir skikkelig misfornøyd.
Glad tobarnsmamma Skrevet 22. desember 2008 #6 Skrevet 22. desember 2008 Jeg var ikke heller flink til å legge henne på magen, da hun alltid har vært en utålmodig liten snuppe. Men da hun var 4 mnd klarte hun plutselig å snu seg fra rygg til mage, og fra da av (hun er nå 5 mnd) ligger hun nesten alltid på magen når hun ligger på matta på gulvet. Hun virker plutselig kjempesterk i nakken, uten at vi egentlig har trent henne opp tidligere.. Fikk til og med skryt for sterk nakke på 5-mnd kontrollen (hs sa at vi måtte ha trent mye med å ligge på magen så sterk som hun var i nakken.... eeehhh....jaaahhdaaa....).
Hermione_77 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2008 Godt å høre at det er håp. Blir vel folk av de fleste uansett. Er sikkert mange unger som nesten aldri blir lagt på magen, men som vokser opp og blir vellykkede uansett!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå