LadyBlackJack Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Småen har ikke bæsjet på 4 dager. Vet dette er helt normalt, men det er ikke normalt i forhold til han,som har gjort i bleien flere ganger for dagen frem til nå. Han jobber mye med magen,presser og presser uten hell liksom. Dette har han drevet på med siden han var liten, og han skal på en utredning på barneklinikken gr det og det at han har KISS 1 og hanger litt etter med noe av det fysiske,samt blikkontakten. I morges da jeg ga han mat,spydde han opp igjen ALT sammen! (han pleier ikke engang gulpe,visst han en sjelden gang gjør det,er det ikke rare greiene som kommer ut..) Så jeg ringer legen, men der er det ingen som tar tlf. Vanligvis har de en tlf svarer som forteller hvor langt bak i ken man er, men i dag: INGENTING! Ringt maaange ganger, det bare ringer og ringer! Bli ganske oppgitt, og ringer dermed Barneklinikken på Haukeland sykehus Tror dere ikke det samme skjedde der?? GRRRRRR
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Dette vet du kanskje, men jeg nevner det tillfellet det motsatte. Kveldspoliknikikken (Barneklinikken) åpner klokken 18.00, så jeg hadde reist opp kl. 17.00 og stilt meg i kø for å trekke kølapp først. :-) God bedring til Benjamin!
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Tror ikke det er krise at han ikke har hatt avføring på 4 dager. gutten min og holdt plutselig opp med avf. i flere dager. Ringte legen. han ba meg om å måle temp. i endetarmen på gutten. dette ville stimulere til å få avf. ut. jeg skulle la temperaturmåleren stå i rumpa en stund og skru den litt forsiktig rundt. selvsagt ikke sånn veldige greier. 1 time etter kom all avføring og det til gangs.....lykke til:) har du sjekket om det ikke er din telefon det er noe galt med?? prøv å ring til noen andre....
Hermione_77 Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Hvor gammel er babyen? Min sønn bæsjet også flere ganger om dagen til og begynne med. Så ble det plutselig flere dager i mellom, og vi har vært oppe i 11 dager på det meste!! Gjett om det var litt av en ladning som kom da!!! Hvis det virker som om han prøver uten å få det til, kan det hjelpe med litt maltekstrakt. Vi startet med å blande en halv teskje maltekstrakt i 100 ml melk. Ellers har jeg også hørt at det kan hjelpe med sviskesaft, men vet da ikke hvor mye man eventuelt kan gi.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 Snuppa bæsjet ikke, og vi snakket med HS. Fikk den vanlige: siden du ammer kan det gå opp til 14dager uten problemer... Vi endte opp på barneklinikken på haukeland. Legevakten som sendte oss videre pga forstoppelse.... Og da var det gått KUN 5dager uten bæsj!!! Var forferdelig faktisk, hadde ventet for lenge. Legen stakk en fing oppi, og det var helt hardt, og ungen hylskrek jo som hun aldri hadde gjort før. Endte med at de måtte "tømme" henne. (Enda mer oppi.. og det ble hun jo kjempeglad for....) Hadde et helvete iflere dager etterpå, og hun kan enda ikke (hun er 15mnd nå) ta tempen i rumpen, eller stikkpiller. Hun har fått helt skrekken=( Var desember ifjord vi var oppe med henne... Så min erfaring er at de IKKE kan gå så lenge uten. (Hun fikk KUN mm på den tiden)
LadyBlackJack Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2008 Takk for svar,dere! Prøvde å ta tempen på han, og da kom det jammen en liten klatt rett etterpå. Ingen feber heller. Men det var ikke bare det med at han ikke hadde avføring som bekymret meg, det var helheten med å ikke ha avføring og å spy opp all frokosten. (får kun mm, er 3 mnd) Skulle tro megen var helt full,liksom. Virker veldig oppblåst på venstre side,spesielt.. Som jeg så vidt nevnte, jobber han unormalt mye med magen, presser og styrer på, uten at det skjer så mye. Har gjort det siden han var nyfødt. Var snakk om å ta UL av magen, mistanke om noen trange passasjer og greier. Så da er det lett for å bli bekymret når ting ikke er helt som vanlig, men avventer litt og sier iom at han har hatt avføring,spiste litt i sted uten å spy det opp igjen, og ellers virker frisk og tidi. Eller hva syntes dere?
Trulte76 Skrevet 22. desember 2008 #7 Skrevet 22. desember 2008 min hadde avføring flere ganger før dag og plutselig da han var 8 uker så gikk det 4-5dager før han hadde avføring og sånn har det vært siden. Han er 4 mnd da. ammer jeg også. Det at ha spydde opp igjenn kan jo være ren tilfeldighet. Men jeg er ingen lege.. ville bare si hvordan min gutt er
Linn og gullet Skrevet 22. desember 2008 #8 Skrevet 22. desember 2008 Det kan jo hende at han spydde fordi det var fult i magen?? Ikke vet jeg.. men det var det første jeg tenkte.. Hvis han tar flaske, kan du jo prøve å pumpe deg litt og ta oppi maltekstrakt(gjerne et par ts) det pleide å hjelpe på gullet her.. også kan du jo prøve med tempen igjen.. Ellers så ta å dytt beina opp under magen på han, det måtte vi gjøre ofte..her gikk det 13dager på det meste, han hadde sååå vondt i magen, men fikk det ikke ut han heller stakkars..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå