♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Noen som har erfaring med ammete? Er det forskjellige og hva heter de og hvor får jeg kjøpt de? Trenger noe som kan øke melkeproduksjonen min=)
Hermione_77 Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Jeg har brukt både apotekets ammete (som da selvfølgelig er å få kjøpt på apoteket) og helios sin (tipper den er å få kjøpt i helsekostforretninger blant annet). Kan ikke si at jeg synes at melkeproduksjonen økte, men har hørt om mange det har virket veldig bra på. Ellers kan man visstnok påvirke melkeproduksjonen positivt ved å drikke vørterøl, alkoholfritt øl eller eventuelt ta en spiseskje med maltekstrakt. Lykke til med økingen!
Leonella777 Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Viss du pumper deg i tillegg til amminga så økes jo produksjonen, jo mer mek som blir drukket, jo mer blir produsert.
shari_z Skrevet 23. desember 2008 #4 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har brukt Helios ammete (løs) og Klosterurter ammete (i poser), begge kjøpt på helsekostforetning. Klosterurter ammeteen i poser er litt anerledes og jeg liker faktisk smaken på den litt bedre enn Helios, men jeg er liker begge to svært godt. Jeg pleier å ha litt peppermyntete (også fra Helios) oppi ammeteen hvis jeg lager Helios sin, bare fordi jeg liker smaken. Jeg drikker 3 kopper (7,5 dl) hver dag. Merker at hvis jeg hopper over en dag, så har jeg mindre melk den dagen, men så øker det igjen når jeg får i meg teen. Synes forøvrig at det hjelper veldig med magesmertene til babyen om kvelden da hun gråter mindre og sover bedre.
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. desember 2008 Tusen takk for svar=) Fikk kjøpt Klosterurter i løsvekt på Helsekost. Har prøvd det i et par dager nå og har ikke følt meg like "tom" på kveldene som jeg pleier. Har prøvd og pumpe meg utover det lillemann spiser og det kommer så og si ingenting ut... Men dette fungerte fint. God Jul=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå