Gjest Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 det høres likevdramatisk ut som det ser ut. og det skremmer familien veldig. jeg er ikke helt sikker på når hun begynte med dette. hun er 2 månder gammel. men noen ganger skal hun grine litt og det er jo helt greit. men egentlig ganske ofte når hun gåter får hun plutselig ikke puste lenger. hoster og så brekker seg. og hvis hun da nettopp har spist så spyr hun. jeg har måtte få klippet tungebandet hennes for dette var for stramt. og lurer på om problemet kom etter det men er ikke sikker. var en tung preiode den førte mnd. noen som kan roe meg litt ned nå? får ikke sove om natta for jeg er så redd at babyen min skal svelge tunga og kveles om natta. for det virker som tunga er problemet..
Sninni Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Det har nok ikke noe med tungebåndet å gjøre. Det er helt vanlig at små barn gråter til de slutter å puste et lite øyeblikk, de rett å slett gråter seg bort. Er ikke så mye å gjøre med det, eneste er at når du ser hun gråter så hun ikke trekker puste, skal du blåse henne i ansiktet. Dette setter i gang pusterefleksen, og hun vil automatisk puste inn. Ellers vil det etterhvert gå over når barnet har blitt større. Har en liten en som gjør dette, ble litt urolig første gangen det skjedde, men etter å ha snakket med både barnelege, helsesøster og flere som har hatt barn, har jeg nå blitt mye roligere, men kjekt er det ikke!! Så bare sov godt du, det vil nok ikke skje når dere sover
Lacey*har fått erta Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Akkurat dette med tungen vet jeg ikke, og jeg foreslår egentlig at du går til legen og hører. Det er ikke unormalt at barn gråter seg bort og glemmer å puste. For normalt friske barn skal det hjelpe å stimulere til pusting ved å massere brystet eller å "klype" de litt i arm eller ben. Et annet triks er å blåse forsiktig i ansiktet til babyen din. Er du veldig bekymret og føler på deg at dette er unormalt, så synes jeg du skal kontakte lege istede for å bekymre deg. Jeg er sikker på at han/hun kan gi et mye bedre svar på dette enn oss andre her inne. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå