Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. desember 2008 #1 Skrevet 22. desember 2008 Har smakt disse en gang for lenge siden, men husker såklart ikke hvem som hadde bakt dem. Tenker på sånne stenger som er litt myke inni, ikke harde tvers gjennom. Tenkte jeg skulle gjøre en siste innsats med julekakene! På forhånd takk ;-)
stine_77 Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Jeg har oppskrift på det vi kaller karamellpinner. Sikkert nesten det samme. Karamellpinner: 200 g smør 2,5 dl sukker 2 ss sirup 2 ts bakepulver 1 ss vaniljesukker 5-6 dl hvetemel Rør smør, sukker og surip sammen. Bruk gjerne mykt smør, men ikke smelt det helt, da vil deigen være altfor vanskelig å jobbe med. Bland i bakepulver, vaniljsukker og hvetemel. Jo mindre mel man bruker jo mykere blir pinnene. Legg pølser a deigenn ut på bakepapir og trykk de flate med fingrene. Stekes i ovnene ved 200 grader i ca 8 min (midt i ovnen). Må skjæres til pinner før de stivner helt. Lykke til med bakingen.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2008 Tusen takk! Da skal jeg prøve meg på dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå