Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Sønnen min er 8 1/2 mnd og begynner å bli skeptisk til folk han ikke kjenner. Her om dagen kom sambo til broren min og plukket ham opp med en gang hun kom inn døra (de hadde ikke sett hverandre på lenge), og sønnen min begynte å hyle. Da tviholder hun på ungen og sier "Dette må han jo bare lære seg!!". Jeg fikk ta ham til slutt da. Er ikke dette en ganske dum ting og si? Jeg reagerte i hvert fall på det. Sønnen hennes er nemlig ikke skeptisk overfor fremmede, og det virker som hun synes det er helt uhørt at det går ann. Arrgghhh! Mulig jeg overreagerer her, men...

Skrevet

Er vel kanksje hun som må lære seg et par ting...? ;)

Jeg har fått mitt første barn nå, 6 mnd, og tidligere har jeg bare hatt barna til venninner å forholde meg til. Mener å huske at jeg da satt med ned på gulvet sammen med de så de ble vant til meg, om det var lenge siden sist...

Er jo ingen som liker at folk buser på seg, spesielt ikke små barn som er litt skeptiske allerede...

Skrevet

Helt enig - teite dama. Min gutt er ikke skeptisk for noen eller noe UNNTATT broren til sambo. Han hylskriker hver gang han ser han :-) Og da har hvertfall han vett nok til å ikke plukke han opp... ikke hadde han fått lov heller.... De er jo faktisk redde, og da er jo ikke bra å tvinge de til noe de absolutt ikke vil.

Skrevet

Helt idiotisk. Hun hadde sikkert ikke likt det selv om noen fremmede plutselig kom bort og tok rundt henne uten at hun fikk forberedt seg!;) Dersom hun hadde småpratet litt med ham, fristet med noen leker etc mens han satt trygt på fanget ditt feks kan det jo hende de raskt hadde blitt gode venner uansett!

Skrevet

Det er visst bare jeg som syns du overreagerer litt da:) Ingen tvil om at hun har feil, men folk tar feil stadig vekk og gjør/ sier teite ting. Og som du skriver - de som har barn som er mer ukritiske til andre har kanskje ikke tenkt over at det er en helt naturlig reaksjon at barn gråter når de bir innvadert av noen de ikke kjenner så godt. Syns ikke du skal ta deg så nær av det. Jeg tror heller ikke at et barn blir skadet av at noen "trenger seg på", selv om det er ubehagelig og vi ikke ønsker at barna våre skal bli skremt. Syns vel det mest respektløse var at hun tviholdt på ham mens han skreik.

Skrevet

Mine to hoppet over denne redselsperioden de.

Men ja synes det var en teit ting å si.

Jeg hadde nok tatt ungen min jeg også visst han hadde reagert med gråt for han ble redd en person. Da er det nok best å få litt trøst av mamman sin. Er jo bare en periode de går igjennom og det må andre bare godta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...