sirkelkatten Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Jeg skal lage grøt til 14 stykker i morgen, men har aldri laget til så mange. Er det greit å følge det som står på pakken (Geisha grøtris), at man bruker 1 l melk til 4 personer (og altså 3,5 liter til 14 stk), blir det passe stor mengde? Det er 14 voksne som skal spise.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Hmmm... Jeg syntes kanskje det hørtes litt lite ut jeg? Når jeg lager grøt av sånn blå pakke så er det 0.9 liter på 2 personer! Jeg er og veldig glad i å lage mat til andre og livredd for at det skal være for lite mat, så jeg ville nok ha laga grøt av ca 6-7 liter melk ihvertfall jeg! Men er det storspiste folk da?
Mom2Two Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Når jeg lager til min familie, 2 voksne og 2 barn, lager jeg av 2 liter melk. Da spiser vi opp nesten alt og noen ganger alt. Jeg synes det hørtes knapt ut. Jeg ville regnet dobbelt så mye, jeg, eller i hvert fall minst 6 liter melk. Husk at det er lettest å lage den i stekeovnen når det er til så mange;o)
lucky_mom Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 Lage i stekeovn..? Hvordan gjør man det..? Vil gjerne ha tips til alt som gjør ting lettere :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå