Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Nettopp 3 år, 2 dg siden. Hun nekter å kle på seg selv, hun kan det helller ikke skikkelig, da hun altid nekter, og ergo aldrig får øvet. Prøvde å være streng i morres, og "tvinge" henne til å prøve å ha på sokkene selv, men herrrrreguuuuud..........vi ente med å være på badet i over en time..... Bare hyl og skrik. Det kan ikke værerette måten å gjøre det på..... Når kan jeg kreve/forvente at hun som nettopp har fylt 3 skal kle på bukse og sokker selv? Eller AV seg for den saks skyld......
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2008 #2 Skrevet 22. desember 2008 Min fireåring kler bare på seg noen plagg selv. Jeg synes det er litt tidlig å kreve det av en treåring, og alle barn er forskjellige.
Gjest Filifjonka Skrevet 23. desember 2008 #3 Skrevet 23. desember 2008 Mine to eldste fikset alt sånt selv før de var tre år. Den yngste derimot, nektet plent å prøve engang. Som fireåring måtte jeg kle på ungen alt, og også kle av igjen. Men nå, som femåring, fikser h*n alt dette. Ta det med ro, senk skuldrene og slapp av. Ta evt en prat med de i barnehagen og hør om hun er likedan der. Mitt yngste barn kledde greit på seg i barnehagen - bare ikke jeg var i nærheten ;-).
Alle oss:) Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Min 3 åring klarer å kle på seg det meste selv, må ha litt hjelp til glidelåser (av og til) og knapper. Men om han gjør det, kommer veldig an på dagshumøret hans!! Han kan være kjempeflink til å gjøre det helt av seg sjøl uten noe mas fra oss, men så kan han plent nekte å kle på seg selv en annen dag. Jeg har begynt å la vær å kle på han, spesielt når jeg vet at han kan det sjøl. Bruker litt lengre tid i barnehagen for da vil han slett ikke kle på seg sjøl. Men som regel har jeg tid til å vente på han... har lyst til at han skal ta det som en selvfølge at han skal kle på seg selv før den neste babyen kommer om 5 mnd:) tar litt tid, men med mye oppmuntring og belønning av og til skal vi få det til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå