Gå til innhold

Skal dere feire julaften borte eller hjemme? Og hvordan...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gjør dere det med legging av de små, dere som feirer borte? Men skal hjem på kvelden selvfølgelig:)

Skrevet

Vi skal være hos farmor på juleaften. Hun bor bare 15 minutters kjøring fra oss, men vi velger å overnatte likevel slik at den faste leggetiden kan følges. Min sønn er 4,5 måned og han er ikke av den typen som kan flyttes fra seng, til bilsete til seng igjen uten at han våkner. Er noe usikker på hvordan han hadde taklet det å bli vekt midt i nattesøvnen sin, så for å beholde julefreden gjør vi det på den sikre måten!

Skrevet

Vi skal feire hjemme. Har tre barn denne julen (to stebarn og ett eget barn), for å slippe å dra ut og avgårde og hjem igjen med tre barn, så valgte vi å feire hjemme, med mine og samboers foreldre. Har aldri holdt julaften før, så det blir spennende. Lillegutt kommer nok til å legge seg til vanlig tid, får se ann formen hans litt, hvis han er i form kan han få lov til å være litt lenger oppe. Alt kommer ann på lurene hans i løpet i dagen.

Skrevet

Vi skal feire hos svigers i år. De bor 4-5 min kjøring fra oss. Vi ser an formen til snuppa. Legger henne der når hun er trøtt, så får vi se hvor lenge 2-åringen holder ut. Bor ikke så langt unna, så det er bare for en av oss å hoppe i bilen med den ene eller begge barna om det blir krise av noen slag.

Vi har vært hos svigers på middag i dag og da la vi bare snuppa litt i en seng, så sov hun der i 30 min. Dro hjem slik at hun var i seng kl. 20.30 (pleier å legges kl 19). Hun sovnet med en gang uten noe tull.

Tar ikke på henne pysj der siden svigers vanligvis røyker inne, de røyker ikke når vi er der men det henger igjen i klæra til de små, så vi dusjer de alltid når vi kommer hjem derfra. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg gjort henne klar for natten der for så å legge henne i senga når vi kom hjem.

Skrevet

Vi feirer hjemme hos oss sammen med mine foreldrer som er på besøk fra Sverige i jula. Så mamma kommer lage endel av maten. Deilig å få hjelp med det=) Lillegutt på 7 uker har ikke noen faste rutiner enda og jenten min på 4 år får være oppe litt lenger siden det er julaften og ikke trenger og stå opp tidlig dagen etter. Hun er ikke så var med leggetider og klarer fint å være oppe til sent på kveld.

På 1 juledag skal vi til svigers på em/kveld på middag, tar bare med vognen som han kan sove i da.

Skrevet

Jeg og gutten skal være hos svigers ( mannen blir på båt i julen:( ). Da legger jeg han til noenlunde fast tid rundt kl 19, han må jo selvfølgelig være med å pakke opp julepresangene sine da!;) Så legger han der inne, og bare tar han i bilen og legger han i sengen når vi kommer hjem;) han er 10 1/2 mnd, og det har gått fint å gjøre det slik mange ganger før!

Skrevet

Vi skal feire hos svigers... ca 5 min kjøring herfra. Vi kommer til å legge ho i bagen til vogna rundt vanlig leggetid i en sånn sovepose man kan gjøre om til dress kun ved et par klidelås knep. Så setter vi ho med den i bilstolen å kjører hjem. Ho kommer nok til å våkne, men jeg håper ho sovner kjapt ved puppen igjen når vi kommer hjem;)

Innmari irriterende at man ikke kan kjøre med bagen i bilen noen ganger.grrr..... Men det går nok fint håper vi ;)

Skrevet

feire borte - og overnatte.

Hva vi ellers gjør når vi er borte er å ha med "kveldsstellet" og så legge i vogna på kvelden, så er det bare å la henne ligge i vogna til morgnen (bærer selvsagt bagen inn)

Andre ganger har vi gjort "kveldsstellet", men satt henne i bilsetet når hun skal sove og så bare bært det ut i bilen og overført henne til senga når vi kommer hjem

Skrevet

Jonar er 10 måneder og vi skal feire borte. Hos svigers som bor 10 minutt unna med bil. Følger vanlige leggerutiner, pysjamas og melk og legger han i en reiseseng vi har stående der. Når vi er klar for å dra hjem tar vi på han dressen, bærer han over i bilen. Samme prosedyre hjemme for å legge i hans seng. Evt gi han litt melk igjen for å få han til å sove, men blir trolig ikke nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...