Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #1 Del Skrevet 21. desember 2008 Hei Jeg er nå 11+6 og gravid med mitt første barn. Det hele var igrunn planlagt, men, det var alikevel en overraskelse at jeg skulle bli gravid med en gang jeg sluttet på pilla. Egentlig en positiv sådan, for jeg har slitt med uregelmessig mens "i alle år", så jeg var foreberedt på å bruke litt tid. Så langt i svangerskapet har jeg ikke hatt noen form for plager. Det jeg merker av graviditeten er at livmoren vokser, større og ømme bryster, samt at jeg blir fortere sliten ved trening. Så jeg burde slettes ikke klage ! Problemet er at jeg føler meg ukomfortabel som gravid, og det tror jeg beror på at jeg er veldig opptatt av vekta ! Jeg er livredd for å gå opp 20-25 kg, og sitter liksom omtrent hele tiden og teller kalorier og prøver være aktiv så mye som mulig (jeg har trent mye hele livet), men, det er så slitsomt...Jeg gikk ned 17 kg på et halvt år, og det var en seier for meg, så det er vel kanskje derfor jeg er redd for at jeg ikke skal få dem av igjen..Jeg vet ikke. Det er liksom så dumt, for når andre sier dem gleder seg til å få mage mv, så bare gruer jeg meg..Jeg syns fortsatt jeg er overvektig, veier 68,5 kg og er 164 ca høy, men, det er så irriterende å føle seg ukomfortabel over noe som faktisk er så fantastisk ! Sexlivet er også noe jeg ikke "liker" lenger, for jeg føler meg bare feit og uattraktiv..Dumme og tåpelige tanker, men, kanskje noe av dere der ute kan hjelpe meg med å "snu tankegangen" ? Jeg må legge til at jeg gleder meg veldig til å bli mamma da...Klem.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139319511-f%C3%B8ler-meg-ukomfortabel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til snart 3 ;) Skrevet 21. desember 2008 #2 Del Skrevet 21. desember 2008 di 4 fire mnd føler man seg litt lubben og ukomfortabel.... d tror jeg faktisk de aller fleste gjør...ingen klær passer lengere og man har en slapp mage som bare henger der. jeg er gravid med mitt andre barn og hadde alle disse tankene du beskriver med nr 1. Men da magen kom for alvor, følte jeg meg faktisk kjempe fin, noe jeg også fikk høre ofte fra andre. Kjæresten min syns det var sexy og fint med min gravide mage. også har di mange flotte gravide klær så man kan pynte seg litt også... det er jo kjempe bra at du trener jevnlig så blir det letter å gå ned etter barnet er født. Jeg gikk mye tur da d bynte å bli tungt å trene. Ellers må du bare tenkte at når barnet er kommet til verden og du føler deg i form igjen, da kan du bynne å trene deg tilbake i form igjen. men syns ikke du skal stresse med å trene når du er gravid, og heller trene litt rolig...ellers kan du føle at ting er tungt........ kos deg med magen.::) og føl deg vakker :) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139319511-f%C3%B8ler-meg-ukomfortabel/#findComment-139319617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #3 Del Skrevet 21. desember 2008 Hvis du greide å gå ned 17 kg på et halvt år, klarer du det igjen! Når barnet er født kan du trille lange turer, til og med jogge med vogna. Ta situps med barnet på magen, eller armhevinger med den lille. Mye vekt vil du miste når du ammer uansett. NÅ må du IKKE telle kalorier. Spis sunt og godt, og nyt denne perioden, når det "er lov" å være litt rund. :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139319511-f%C3%B8ler-meg-ukomfortabel/#findComment-139319656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #4 Del Skrevet 21. desember 2008 Kjære deg. Da jeg leste innlegget ditt tenkte jeg atjeg måtte svare deg. Jeg føler at jeg kjenner igjen tankene dine. Ikke grunnet egne erfaringer, men jeg jobber med spiseforstyrrelser. Jeg sier ikke at du har spisefosrytrrelser. Ikke misforstå. Men jeg tenker at de tankene du bærer på er viktige å dele med noen du stoler på å kan snakke med. Du har hatt en stor kontroll over kroppen din siden du har gått så raskt ned i vekt. Denne kontrollen er plutselig ikke der lenger. Det er nok veldig vanskelig å takle. De fleste vil nok ikke fostå dette med mindre de har opplevd det selv. Selvfølgelig gleder du deg til å bli mamma. Å du blir helt sikkert en fantastisk mamma. Men jeg råder deg sterkt til å dele dine bekymringer med din kjære, fastlege, jordmor eller en venninne. Bruk de ressursene du har til å gjøre hverdagen bedre for DEG! Det er mitt råd til deg. Snakk med noen! Ønsker deg lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139319511-f%C3%B8ler-meg-ukomfortabel/#findComment-139321153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2009 #5 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg er 12+0, er 163 og 65,5 kg. Det er jo nære din vekt og høyde. Veide 68 kg i sommer, rakk liksom å trene av litt før graviditeten kom. hehe jeg har mange av de samme tankene som deg, men tenker også at dette er tida for å kose seg, glede seg til en forandring og ett nytt liv. Kroppen kommer til å forandre seg. Den skal liksom "gjennom" endel. Men tror vi klarer å komme tilbake til samme vekt og kansje enda litt mindre, det må nok til med en innsats, men det takler vi Selv gleder jeg meg masse til magen kommer ! Synes det er så fint med gravide kvinner ! Tror vi kan roe oss med at det sikkert går bare bra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139319511-f%C3%B8ler-meg-ukomfortabel/#findComment-139379984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå