Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Hun er bare snart 21 mnd. Jeg er gravid igjen, og sliter så mye med bekkenet at jeg så vidt klarer å løfte henne opp, og i dag klarte jeg å miste henne da jeg skulle legge henne stakkar. Det gikk jo bra, men det fikk meg til å tenke på om vi bør kjøpe lav seng med sengehest i stedet for. Noen som har prøvd det så tidlig? Hun klarer jo ikke å klatre ut selv, så det er vel ikke noen vits, men det hadde gjort det så mye lettere for meg hvis jeg slapp å løfte henne oppi og utav.. Hva er ulempene med å bytte seng?
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Litt tidlig er det kanskje, men ikke så veldig. En eller annen gang mellom 2 og 3 år er den tiden de fleste går fra sprinkelseng til større seng. Jeg forstår problemet ditt veldig godt, det er jo en god grunn til å tenke på å bytte seng nå. Det eneste jeg vet om som kan være problemer er at barnet kan finne på å stå opp og gå rundt om natten, noen ganger uten at foreldrene merker det. Dette kan lett løses ved å sette en trappegrind i døråpningen hennes slik at hun ikke kan forsvinne ut av rommet. Det andre problemet som kan oppstå er problemer med leggingen. Jeg kjenner noen som byttet til "stor seng" veldig tidlig og de fikk veldig problemer med å få lagt ungen om kvelden. Deres barn var da bare litt over 1 år og de hadde kanskje ikke verdens beste leggerutiner fra før heller. Hvis jenta di har gode leggerutiner og vanligvis sover hele natta ville jeg nok tatt sjansen på å bytte til stor-jente-seng. Kan være bra å gjøre det i litt god tid før babyen kommer og skal overta den gamle sengen så ikke den eldste føler seg kastet ut.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Jeg har 20mnd mellom mine barn. Snuppa fikk ny seng da hun var 21 mnd fordi vi ønsket at hun skulle ha "glemt" sprinkelsengen innen minsten skulle få den da han var 3mnd. Det gikk veldig fint. Hadde en ukes tid hvor hun plutselig stod stolt i stua noen ganger per kveld, men så gikk det over. Har hørt at man ofte får den perioden med at de står opp igjen uansett om man venter. Hun har aldri falt ut av sengen, den har sengehest og kun en liten åpning nederst. Så for oss fungerte det helt fint hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå