Lizz27 Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Vurderer å legge lillemann på eget rom. Han grynter, vrir og vrenger på seg i søvne hele natten. Jeg får jo ikke sove pga av alle lydene han lager. Noen som har noen erfaring i å legge så små barn på eget rom?
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Dette lurer jeg på og. Lillemann her er og 6 uker og har de to siste nettene sovi i vogna i stua. Jeg har rett å slett ikke orka å ha han på rommet vårt. I natt sov han fra 21.30 til 04.15, så kanskje han trives best uten meg i nærheten.. Hadde egentlig ikke tenkt å flytte han på eget rom før nærmere våren, men kommer til å gjøre klart rommet hans etter nyttår. I mens får han sove i gangen/stua, har jo uansett dørene oppe så hører med engang han griner, men jeg slipper å høre den gryntinga som gjør at jeg våkner.
PAVEEL Skrevet 21. desember 2008 #3 Skrevet 21. desember 2008 lurer jeg og på. har en likedan baby...el en forskjell da, er jente;-) eller kliss lik!! grynter og vrenger seg....
Gjest Skrevet 21. desember 2008 #4 Skrevet 21. desember 2008 Vet om mange som har baby på eget rom fra fødsel. Går jo veldig bra det. Hva med å prøve en natt?
2hærligegutter Skrevet 21. desember 2008 #5 Skrevet 21. desember 2008 Er vel ikke noe problem det, så lenge dere hører de. Jeg flytte førstemann når han var 3 mnd og minstemann når han var 4,5mnd, dette pga at alle sov dårlig inne på samme rom
Lizz27 Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 21. desember 2008 Så godt å høre at noen har forsøkt seg på det allerede. Tror også at vi begge kommer til å sove bedre på hvert vårt rom. Tror jeg skal gi det en sjanse. Håper det går bra.
NormaJean Skrevet 21. desember 2008 #7 Skrevet 21. desember 2008 jeg delte rom med lillegutt i 2 dager før han ble flyttet ut. var helt håpløst, han er slik en sukk og stønn bråkmaker.... det har fungert helt supert, er så glad for at vi har han inne på eget rom. jeg blir ikke forstyrret av alle lydene hans og står kun opp hvis han gråter. sammtidig så får jeg og sambo tid til å snakke sammen og lese på kvelden uten å være redd for å forstyrre. Lillegutt har sovet hele natten igjennom siden han var ca 9 uker, tror mye har med at han har ligget for seg selv og finner roen på egenhånd! mitt tips er å ha babycall og still den inn slik at den ikke reagerer på alt, men kun hvis det er gråt. da vet du at han er våken og skal ha mat og ikke bare sutrer i søvne (det gjør min sønn mye av) håper det går bra, lykke til:)
anibe Skrevet 21. desember 2008 #8 Skrevet 21. desember 2008 Vi la frøkna på eget rom fra første natt (har xtremt lite soverom), og det fungerte helt supert. Har aldri hatt noe problem med og sovne for seg selv... Tror i grunn de fleste barn har godt av det, blir ikke forstyrret av alle smålyder rundt seg, heller ikke engstelige foreldre som føler de må sjekke til de hvert 5. minutt )
Frøken Freken Skrevet 21. desember 2008 #9 Skrevet 21. desember 2008 Dette er ikke noe argument hverken for eller mot - men ville bare si at jenta mi også sov veldig urolig de første ukene. Nå hører vi henne ikke i løpet av natta, og det er ikke bare fordi vi har vendt oss til å ha henne der. Jeg hadde nok kanskje slitt med å slappe av om snuppa så på et annet rom - men om man vet at man hører dem så er det vel ikke så farlig.
lille sprelle Skrevet 22. desember 2008 #10 Skrevet 22. desember 2008 det er da vel ingen ting i veien for det! dere bruker vel babycall e.l. vi begynte ved 3,5 mnd (har en stille baby) for da sov hun 6 timer sammehengende.
Nattinatta Skrevet 22. desember 2008 #11 Skrevet 22. desember 2008 Ikke noe problem! Vi gjorde det fra den alderen av, og det var godt! både for oss og den lille. Det er mye lyd i de, og det kan være forstyrrende for de med våres lyder også.. Prøv en natt eller to og se hva dere synes! Du har jo god oversikt via babycall...
Lizz27 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 22. desember 2008 Takk for alle tilbakemeldinger. I natt skal jeg prøve å se hvordan det går. Litt deilig for mor og far og kunne ligge å snakke litt før vi sovner. God jul alle sammen )
NormaJean Skrevet 23. desember 2008 #13 Skrevet 23. desember 2008 hvordan gikk det å ha bebbisen din på eget rom Lizz27? husk å ikke gi opp hvis det ikke ble suksess etter en dag, prøv i en uke;)
Lizz27 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 23. desember 2008 Det gikk faktisk veldig fint ) Han sovna med en gang. Måtte selsagt inn og mate to ganger. En gang kl halv to og en gang kl halv fem, men det regnet jeg jo med. Jeg sov mye bedre når jeg slapp å høre på alle lydene han lager i søvne. Legger lillemann nå og håper at alt går like fint i natt )
Lizz27 Skrevet 24. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 24. desember 2008 I natt gikk det enda bedre. Han sov i 6 timer før han ville ha mat. Den beste julegave en mamma kunne få ) God jul alle sammen.
Gjest Skrevet 24. desember 2008 #16 Skrevet 24. desember 2008 Så flott. Her sov også lillegutt som en sten etter han ble lagt på eget rom. God jul!
NormaJean Skrevet 27. desember 2008 #17 Skrevet 27. desember 2008 nå er jeg nysgjerrig, hvordan går prosjekt: baby på eget rom????http://www.dagbladet.no/
NormaJean Skrevet 27. desember 2008 #18 Skrevet 27. desember 2008 hmm, lurer på hvordan den linken snek seg inn? merkelig, jaja,
Hikken Skrevet 28. desember 2008 #19 Skrevet 28. desember 2008 Jeg la lille på eget rom etter to uker jeg. Hun bråke så inni hampen mye, så ingen fikk sove. De første to nettene var jeg litt stressa, men nå er jeg KJEMPEGLAD for at hun har eget rom:-)
Lizz27 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter #20 Skrevet 28. desember 2008 NormaJean: Prosjektet "Baby på eget rom" går helt strålende!!!!! Anbefalles til alle. Nå sover han fra 21.00 til 05.00-06.00 får mat og sover til ca 09.00-10.00. Helt fantastisk. Trodde ikke så små barn sov så lenge av gangen jeg )
NormaJean Skrevet 28. desember 2008 #21 Skrevet 28. desember 2008 bra å høre liss27:) min beste avgjørelse var også å droppe samsovingen, hehe, bråkebøtten min sover så godt og det gjør vi også. vi har delt rom nå i jula, herregud, våknet minst 3 ganger hver natt! hurra for barn på eget rom!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå