Gå til innhold

banan til 2md baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 2md 10dg og idag ga jeg han litt banan. Mener litt, sikkert ikke mer enn en halv flat teskje til sammen. Han syns det var veldig godt.

Var det veldig dumt av meg?

Skrevet

Tarmene til så små er ikke ferdig utviklet så de skal IKKE ha fast føde. For å svare på spm ditt, så ja, det var dumt av deg.

Skrevet

Ja, jeg er enig med Mari80. Det er ingen grunn til å gi fast føde til så små babyer.Hvorfor gjorde du det egentlig? Kroppen er konstruert for melk og ikke noe annet. Å gi fast føde for tidlig kan muligens føre til allergier senere, så hold deg til puppen eller flaska noen måneder til.

Skrevet

En halv flat tesje burde vel ikke gjøre noe mener nå jeg, det finner du fort ut, det værste som kan skje er veatl han får vondt i magen. Men jeg ville ha ventet noen uker til før jeg hadde hatt det som et del av et måltid i hvertfall.

Skrevet

jeg tror du skal være forsiktig altså! Banan er full av fruktfiber og er ikke så skånsom på fordøyelsen som folk tror. Det er masse å fordøye i banan. Snuppa mi lå å skrek en helnatt etter å ha smat en teskje banan,. Hun har kun skreet den ene natten i hele sitt liv, så er ikke så vanskelig for meg å forstå at det var bananen.

Jeg ville ventet til 4 mnd og startet med avocado. det er mye sundt fett, E-vitaminer og er veldig skånsom på magen,.

Skrevet

Takker for svar, vet jo egentlig at det var litt dumt da. Det var veldig lite han fikk. Det har no gått bra foreløpig. Ingen skriking her. Har tenkt å vente med fast føde til han er fire md, men klarte liksom ikke å dy meg.

Skrevet

Sikkert ikke farlig med en liten bit, men la han holde seg til melk. Husk også

at det egentlig anbefales å vente til 6 måneder med fast føde av hensyn til tarmene.

Skrevet

Du har jo ikke gjort noe alvorlig galt, det er jo bare for å slippe ubehag. En liten smakebit for en gangs skyld gjør ingenting. Utrolig bra at han gapte over skjea:)

Jeg var veldig lei ammingen og holdt på å gi opp flere ganger. Forsøkte å få snuppa til å spise grøt fra 4 mnd alder, men det var veldig vanskelig å få i henne noe før hun rundet 5mnd. Hun var tydeligvis ikke klar selv om mamma var mer enn klar nok;)

Lykke til videre!

Skrevet

Når er det greit med banan (og andre sånne ting) da? Mini er 5 mnd, fått grøt fra han var 3 mnd..

Skrevet

Strøkenfrøken: Det anbefales fullamming til 6 mnd og deretter gradvis tilvenning til mat med små smaksprøver og gradvis opptrapping. Du kan gi det meste bortsett fra sterkt krydret og saltet mat samt røbeter og spinat, kumelk og honning. Mat bør tidligst introduseres fra 4 mnds alder. Det samme gjelder dersom du gir mme.

Du har vel lest litt om dette..?? Alle får jo en brosjyre på helsestasjonen der dette står..?

Skrevet

Synes det er utrolig unødvendig, ikke farlig..

Det å la barnet smake på allverdens fordi mora så gjerne ville se uttrykket eller ikke klarte å dy seg... Det er jo iallefall ikke til barnets beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...