KuleMageIgjen Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Hei! Har så problemer med lekkasje. Har altfor mye melk. Hvordan og når blir det bedre? Ammer jeg fra det ene lekker det fra det andre. Går det litt for lang tid fra hun vil ha mat så lekker det ut alle klær og sofa og seng og alt. Når blir det bedre? og er det mulig å gjøre noe? noen tips?!
brooklyn Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Hos meg har det enda ikke stoppet å lekke, lillebror er snart 7 mnd..Når utdrivningsrefleksen starter så prikker det i den andre puppen og den hardner til, akkurat som om den fylles opp med melk. For å stanse at det lekker fra den andre puppen, kan du presse inn brystvorten med pekefingen, som om du ringer på en dørklokke, og holde den inne i noen minutter (ikke kjempehardt, men fast, om du skjønner). Ellers anbefaler jeg chicco sine ammeinnlegg, de samler kjempebra opp. Natusan sine er som amatører å regne i forhold, om du lekker masse. ..når det slutter? Jeg lakk fra andre puppen hele tiden mens jeg ammet storebror, og han ammet jeg til han var 11 mnd. Kunne ønske jeg kunne si det blir bedre, men for min egen del kan jeg dessverre ikke love det.
*En rosa og en blå* Skrevet 22. desember 2008 #3 Skrevet 22. desember 2008 Tulla mi er 5 mnd'er, og jeg lekker også. Ikke fullt så mye som når hun var mindre, men nok. Jeg bruker Coop sine ammeinnlegg, synes de er best. Men nå har jeg ikke prøvd chicco sine, som Brooklyn anbefaler. Når jeg er hjemme, så bruker jeg ofte Avent sine oppsamlingskopper, da slipper jeg å bytte ammeinnlegg mellom hver amming.
brooklyn Skrevet 22. desember 2008 #4 Skrevet 22. desember 2008 pst. miraclewhip! Om du bruker oppsamlingskopper, stimulerer det trykket det lager rundt brystvorten på produksjonen, slik at den ikke går ned. Da slutter du heller ikke å lekke. (vet dette av erfaring da jeg brukte mine oppsamlingskopper hver eneste dag under amming med storebror)
Gjest mamma'n t go'guttene Skrevet 22. desember 2008 #5 Skrevet 22. desember 2008 kjenner problemet godt..med førstemann lakk jeg helt til jeg ikke amma lenger (8 mnd) og denne gangen lekker jeg også mye fortsatt og han er 6 mnd.. er store individuelle forskjeller, noen lekker hele tida, andre de første 3-4 mnd, andre ikke en dråpe når babyen er nyfødt engang.. Men det blir bedre etterhvert da..veit ikke hvor gammel babyen din er, men på meg ble det bedre etter noen uker hvertfall. men jeg må ha innlegg hele tida, også om natta...:-( lekker nesten bare når det er litt sprengt nå da, og selvfølgelig mens jeg ammer på motsatt bryst. Har vært mest fornøyd med chicco sine innlegg, men de har dessverre gått ut av produksjon nå nettopp:( Medela sine er et godt alternativ da.. Avent liker jeg ikke, er så små..og natusan sine er de verste som finnes, er jo bare en svamp.. Har høt om de som deler bind i to også og har en del på hver pupp.. lykke til
KuleMageIgjen Skrevet 22. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2008 tusen takk for mange gode tips! Det skal prøves ut ;O). Jenta ble født 11/12 så jeg håper det blir bedre med tiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå