Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har startet med grøt rundt 4 mnd, hvilken grøt brukte dere aller først? Vil helst unngå Nestle, men sitter med Småfolk "min første grøt" som inneholder gluten (og det er vel ikke bra så tidlig?), og Hipp risgrøt med banan og fersken (er det ikke lurt å starte med en enkel matsort, og blande flere ting etterhvert..?)...

Eller har dere startet med noe helt annet (frukt, potet..)?

Har en jente som er veldig nysgjerrig på mat og når vi spiser, og gleder meg til å starte forsiktig med smaksprøver snart!

Fortsetter under...

Skrevet

jeg brukte nestle sin mais grøt og den inneholder ikke hvete. Hvorfor vil du styre unna nestle?

Skrevet

Kopi fra flaskeposten.no:

"Å velge vekk Nestlè sin MME ut fra et politisk standpunkt (NAN): Gjennom sin uetiske markedsføring av MME i land i sør er Nestlé en av de hovedansvarlige for at 1,5 million spebarn dør årlig. Derfor er det mange småbarnsforeldre som, i solidaritet med de foreldrene som opplever å miste barna sine pga. et kynisk profittjag, velger å boikotte Nestlé."

Og her:

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=174

Men dette er kanskje så lenge siden at man har sluttet å boikotte Nestle?

Skrevet

Vi gir også mais grøten fra Nestle, og vesla elsker den. men det er jo seff opp til deg om du ikke vil kjøpe Nestle, men er ikke så mye å velge i til disse på 4 mnd...

Skrevet

vi bruker nestle maisgrøt og banan fersken fra hipp.

Han var ikek såå begeistret når vi begynte med maisgrøten. Gav banan/fersken et par ganger, etter det så spiser han hva som helst tror jeg!!

Men jeg vet at helsekosforretninger har endel grøt fra 4mnd alder! Og uten gluten... De er fra Holle og en annen jeg ikke husker navnet på...

Skrevet

Her har det gått i ris og maisgrøt fra nestlr... Prøvde den hipp grøten med banan/fersken men den brakk han seg av fordi den var så intenst søt at det var kvalmende!!!!

Annonse

Skrevet

Ville absolutt begynt med ris eller mais (jeg har gitt opp boikott).

Både for å vende seg til én og én smak og matvare, unngå gluten de første ukene samt ikke vende barnet til søtsmaken fra frukt. Jeg introduserte grøt og grønnsaker og ventet lenge med frukt. Nå er han 8 måneder og spiser grøt uten frukt og elsker grønnsaker.

Skrevet

uff jeg boikotter også nestlè men det er bare de som har den maisgrøten . .

Skrevet

jeg utforsker muligheten til å lage grøt av maismel selv

Skrevet

Jeg var på "kurs" i barnemat på helsestasjonen og da sa de at å starte litt med grøt som inneholder gluten, dette fordi hvis man bruker de som er uten gluten som tilvennings grøter så når man er oppi fulle posjoner og får gluten grøt blir det en slik bombe at det kan faktisk letter føre til alergi. vi brukte nestle havre og hvete var det vel tror jeg=0) orker ikke drive med boikotting=0) ellers er variasjon bra fikk jeg høre;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...