Gå til innhold

noen erfaring med ammetåka,pille for melkprod,å ikke amme i det hele tatt?

amaliel

Anbefalte innlegg

hvis man ikke ammer noe,får man da ammetåka,? noen med erfaring ang pille for at melkprod skal trekke seg tilbake, og hvordan formen blir i forhold til hvis man ammer? hvordan opplevde du ammetåka?

jeg har vært så dårlig hele svangerskapet. 31 uker elendighet. vil bli meg selv igjen fort å orker ikke tanken på å skulle amme.

Fortsetter under...

Vet ikke noe om noe ammetåke annet enn den naturlige tåka du er i etter å ha opplevd noe så stort som å få et barn. Har ammet 4 barn og ikke opplevd det som noen belastning, snarere at du kommer deg fortere tilbake til deg selv når du ammer. Lykke til!!

I følge noe nyere forskning jeg leste et sted skal det vist være slik at dette kun er en seiglivet myte. "Ammetåka" har ingenting med ammingen å gjøre, men er et resultat av den reduserte søvntiden/søvnkvaliteten man opplever i månedene efter en fødsel, og rammer også mannen om det er han som står opp om natten.

Ammetåka kommer uansett og den kommer gjerne før fødsel også. Den er et resultat av dårlig søvn, men også det at man blir svært opptatt av det nye barnet og alt annet føles uviktig i en periode. Det burde heller blitt kalt babytåke enn ammetåke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...