Gå til innhold

På tide å kutte ned på et nattmåltid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 5mnd får mme. på kvelden får han grøt,så lenge han er i humør til det.ellers blir det velling.nå har han begynt å våkne for så å bare spise ca 100ml pr gang.dette gjør han på begge måltidene om natta,istedet for 210ml pr gang som før.

Kan det være /bety at det kanskje er på tide å venne av et av de to måltidene?

evt hvilke tips har dere til hvordan jeg skal gjøre det?

Skrevet

dytte dytt

Skrevet

Jenta mi sluttet å spise på natta da hun var ca 2 måneder, hun er også flaskebarn. (Men er småspist, så det kan være derfor hun ikke våkner på nettene.) Jeg tror at mme og grøt skal sitte nok i til at han klarer seg gjennom natta. Kan du ikke prøve å gi ham tutten når han våkner til første måltid og se om han roer seg igjen? Kjenner flere som har sagt at de ble overrasket over hvor greit ungene godtok å ikke få mat om nettene, når de først prøvde å "nekte" dem.

Skrevet

Det kommer jo også an på hvor lang natt dere har selvsagt. Jenta mi legger seg 2030 og står opp 0700.

Skrevet

Legger seg rundt åtte tiden vå står opp rundt samme tid.. gir som regel ett måltid rundt tiden vi legger oss også da, rundt 2300-0000 tiden.Inatt prøvde jeg å gi vann da han våknet.drakk kanskje 40ml så sovnet han.men våknet kjapt igjen å da gav jeg mme.men han drakk bare en slurk,så sovnet han igjen å sov til 0500.da drakk han hele flaska:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...