Gå til innhold

noen som har valgt å IKKE gi vaksiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier det med en gang at dere som skal fortelle hvor VIKTIG det er å gi disse vaksinene, og vil lage en diskusjon på hvor gale vi andre er dere kan egentlig gå ut herfra igjen. det er ikke dere jeg søker nå:)

Jeg har valgt å vente med vaksiner. Min sønn er 6 måneder, og jeg har vel kommet fram til at han skal få vaksiner, men etter krangel med helsestasjon har jeg endelig fått de til å bestill så jeg har fått delt de opp... Men jeg er fortsatt redd. Redd for å gi, og redd for å ikke gi. Dere som har vært i denne situasjonen skjønner meg sikkert veldig. Det er jo vanskelig å gå mot strømmen:(

Har barna deres vært noe syke? Hvordan reagerte de på vaksinen? Dersom dere ventet- hvor lenge ventet dere og ga dere hele dosen eller fikk den oppdelt? Hvordan opplevde dere å ta valget deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med valget mitt, jeg valgte å ikke gi en enste vaksine, eldste er 12 og minste 1,5, lite syke, og ingenting kan få meg til å vaksiner de, jeg vet jeg valgte rett, og møtte ingen motstand noen steder, begge pappaene synets et var greit, og helsesøster har aldri brydd seg, jeg tror dette har vært fordi jeg har vært 100% sikker på valget. men du skal huske at mange helsesøstere ser det som et kall å vaksinere, det er fix ide de er innprenta med, og de er faktisk faglig skolerte til å skulle skape usikkerhet hos de som ikke ønsker å følge strømmen, mange av de benytter seg av primitive hersketeknikker som å skape frykt, dårlig samvittighet, eller inkompetanse som foreldre. jeg vet ikke hvordan man skal tenke for å bli sikker. men jeg vet det finnes mange patogener der ute, så det beste man kan gjøre er å beskytte barnet gjennom å bygge opp helsa, da står de rustet mot både det det vaksineres for og et det ikke vaksineres for. garantier finnes ikke, men jeg ville følt det værre om et barn ble alvorlig syk av noe jeg hade påført det via en mennskeskapt vaksine enn at naturen hadde gjordt det samme. men vi mennsker er så forskjellige. Men det finnes bare en garanti mot sykdom og det er god helse, og siden vaksiner ikke er forenelig med god grunnhelse slik jeg ser det, så droppet jeg altså dette. men jeg vil oppfordre til sunt og naturlig kosthold samt vitaminer og omega3 og ingen former for lettprodukter "what so ever"...hehe 14is uttrykk.....

Skrevet

Hei! Jeg venter mitt første barn over nyttår og er utrolig glad for at jeg har satt meg inn i dette med vaksiner i tide - før jeg har blitt dratt inn i vaksinesystemet på helsestasjonen.

Jeg føler meg helt trygg på at det aller beste for barnet er å ikke vaksinere, mye takket være diverse dokumentasjon for og imot som jeg har lest.

Uansett hva du ender opp med å gjøre tror jeg du gjør lurt i å vente så lenge som mulig. Helt unødvendig å sette igang med vaksinering i en alder av 3 mnd, før barnet har bygget opp noe særlig av imunforsvar.

Lykke til!

Skrevet

Jjeg har ikke vaksinert og vet jeg har valgt rett, men du må bare lese til du blir sikker i din sak, det er det enste som hjelper.

Skrevet

Ja, les les les, overbevisninger kommer ikke rekende såånn helt av seg selv, men du er på alle måter på god vei. I mellomtiden ville jeg valgt å ikke vaksinere, fram til du har fått overblikket og tatt et endelig standpungt. Jeg satte vaksinering på vent, og endte med å være utrolig fornøyd med det valget, så fornøyd at jeg ikke har latt mine unger få en enste statlig injeksjon hittil. Kunne rett og slett ikke dette meg inn, ikke i min villeste fantasi!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...