Gå til innhold

Rødflammet bryst, redd for betennelse..Kan dere se hit litt?(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har av ulike grunner sluttet å amme. Pumpet vekk det verste sprenget og det gikk forsåvidt greit, tok ca en uke. Nå har jeg ikke pumpet på 5-6 dager men våknet i går morges med en vond stor klump på undersiden av det venstre brystet. Frykter dette er en tett melkekanal. Har gått med varmer omslag, dusjet mye, massert, håndmelket og i dag prøvde jeg å pumpe. Fikk kun ut litt, mindre en 10ml. Brystet har nå begynnt å bli rødflammet på det ømme stedet og jeg føler meg ganske tufsen, litt influensafølelse i hele kroppen. Ikke feber.

Så, dere kloke kvinner, hva gjør jeg nå?

Skrevet

Hei!

Dette hørtes kjent ut!!

Høres ut som du har eit snev av brøstbetennelse ja.

Har du kanskje massert brøstet, før melka har begynt å strømme?? Det kan gjere vondt verre. Men er vell litt vanskelig dette, om du nesten ik har melk igjen.

Sist gong eg sku slutta å amme måtte eg til slutt be om noken tablettar som stansa melkepoduksjonen. Effektivt!!

Var kanskje kkje til så stor hjelp her...

Skrevet

Husker du hva disse tablettene het? Var hos legen men han frarådet meg til å bruke de pga bivirkninger som oppkast, svimmelhet, diare, feber og hodepine. Han sa også at det var en kur på to uker..

Så jeg har ikke brukt tabletter, kun pumpet. Og nå har jeg altså denne tette kanalen (?) som jeg ikke får tømt og som jeg er redd det skal gå betennelse i.

Noe drit dette her, det må jeg si..

Takk for svar forresten!

Skrevet

Hei!

villa kontaktet legevakta dersom du blir mer tufs og får feber.. forts å dusje, ta varmt bad, massere forsiktig.. håper d ordner seg..

Skrevet

Hei, jeg tok PARLODEL da jeg sluttet å amme. kun bivirkning de første dagene. vel verdt det!

Vær veldig varsom ved betennelse. Jeg hadde ubehandlet bakteriell infeksjon. Feber ble borte, mens jeg ble slappere og slappere. Viste seg at jeg hadde fått absesser som er samlinger av puss i brystet. Det kan lett mistolkes som tette melkekanaler som jeg da trodde jeg hadde.

Absesser forsvinner IKKE av seg selv og tar lang tid å bli kvitt.

Anbefaler du tar kontakt med lege! Få antibiotika, parlodel og få sjekket klumpene.

God bedring!

Skrevet

Hei, jeg tok PARLODEL da jeg sluttet å amme. kun bivirkning de første dagene. vel verdt det!

Vær veldig varsom ved betennelse. Jeg hadde ubehandlet bakteriell infeksjon. Feber ble borte, mens jeg ble slappere og slappere. Viste seg at jeg hadde fått absesser som er samlinger av puss i brystet. Det kan lett mistolkes som tette melkekanaler som jeg da trodde jeg hadde.

Absesser forsvinner IKKE av seg selv og tar lang tid å bli kvitt.

Anbefaler du tar kontakt med lege! Få antibiotika, parlodel og få sjekket klumpene.

God bedring!

Skrevet

Har nå fått litt feber, rundt 37.5 (har vanligvis ca 36.2) og føler meg ikke bra. Slapp og sliten og svimmel. Ringte på helsestasjonen og det eneste de kunne si var at jeg måtte prøve å pumpe, masere og ligge gutten til. Har prøvd alt det uten videre hell. Lagt med varmeflaske dirkete på det ømme området i 12 timer uten at det hadde noe videre for seg. Dusjet. Så hva gjør jeg nå? Kommer liksom ingen vei av meg selv. Bør jeg oppsøke legen?

Og til dere som har brukt antibiotika i forbindelse med brystbetennelse; forsvinner melken av seg selv? Har jo sluttet å amme så vil helst at den skal forsvinne..

Kom meget ubeleilig dette her, rett før jul. Vi som skal være hjemme og ha folk her og alt.. Er vel en ting man ikke rår over. Bra julen ikke er det viktigste i verden for meg;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...