Gå til innhold

Skikkelig kvalm!! Bivirkninger av Progestan og Progynova??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere damer! Har dere tid i en hektisk førjulstid? :-)

Akkurat et døgn etter jeg satte inn to blastocyster (fryseforsøk) kom kvalmen bølgende over meg. Er på rd 5 i dag og føler meg sikkelig kvalm og sulten om en annen.. Det jeg lurer på er om det er bivrikninger av Progestan oh Progynova, noen med liknene erfaringer?

NÅR er det egentlig at egget fester seg? Regner med at blastoer fester seg tidligere enn 4 delte egg? Blastocyster er jo dyrket i 5 dager, og mine har jo utviklet seg ytterliger videre etter at de ble tint opp (6 dager), så da vil det si at dagen etter innsett er spirene 7 dager gammel. Når fester de seg da? Jeg håper jo selvsagt at kvalmen er et resultat av at egg(ene) har festet seg, jeg var jo ikke kvalm forrige gang, men er jo realistisk og tenker at det er bivirkninger av medisinene.

Andre med erfaringer ved innsett av blastocyster?

Ha en fin førjulstid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med innsetting av blastocyster, men jeg ble ved begge fryseforsøkene kvalm av Progynovaen. Dette kom et par dager etter oppstart, men gav seg etter et par uker. Du har vel brukt Progynova en stund nå. Har kvalmen kommet de siste dagene? Da er det jo ikke sannsynlig at det er pillene som gjør det.. I mitt hode er det logisk at kvalmen kan være et tegn på graviditet siden eggene dine var såpass gamle da de ble satt inn og dermed også vil feste seg raskere enn ved vanlige forsøk.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, Nøtt

Jeg har brukt Progynova siden 2.12 og har ikke kjent noe kvalme før dagen etter innsett. Hadde innsett den 16.12. Kvalmen kom plutselig over meg på ettermiddagen dagen etter innsett og har mer eller mindre vært der siden. Men nå er det ikke så lenge til dømmen faller :-) Lykke til med svangerskapet ditt, Nøtt, håper jeg kommer etter på gravide slitere snart :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...