Gå til innhold

Nån som gir babyen Collett sin mme? :-) Kordan e dokkers erfaringa me dn? Æ tenke bytte fra Hipp till Collett sida dn inneholde omega 3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir d-vitamindråpa, ikke tran (bare gulp av d) men vil jo at han ska få i sæ omega 3! Nån som har gode erfaringa me Collett sin? Pakken ser ho veeldi gammeldags ut, hehe :-P

Skrevet

Gutten min fikk hard mage av collett så vi gikk tilbake til hipp

Skrevet

Har barn nr 3 nå brukt collett til alle tre. Bare gode erfaringer:)

Skrevet

Jeg bruker Collet på 5. barnet nå. Den eneste jeg har hvert fornøyd med så langt. Pakken ser akkurat ut som den gjorde for 14 år siden så du har rett i at den ser gammeldags ut ;o)

Skrevet

Ska gi den et forsøk ;-) Får han hard mage e d ikke verre enn at man går tilbake til Hipp ;-) Men rart dm ikke har tilsatt omega 3 i alle mme?? Tenke blande tran i grøten hans når dn tid kommer, men e jo enda nån mnd igjen til d, å syns d e litt skummelt at han ikke ska få nåt omega 3 i sæ på flere mnd :-/

Skrevet

Anbefaler ikke å blande tran i grøten, da kan du risikere å få en unge som nekter å spise grøt....

Skrevet

jeg er kjempe fornøyd med collett. Blir kanksje litt hard i magen, men det ordner vi med malt:) bedre lukt i malten enn den ekle tranen!!! hehe

Skrevet

Boikotter collett pga feil informasjon på pakken og dårlig kundebehandling da jeg ringte dem for tips om tilbereding av morsmelkerstatning. NAN sin mme tilsettes også omega 3 nå. (I følge den nye embalasjen) - men mange boikotter jo dem også, da:)

Syns colletten lukter vondt, men jenta mi ser ikke ut til å ha noen preferanse. TIpper også at malt tar bort lukta.

Skrevet

Frøken Freken: hva er det som er feil informasjon på pakken da?

Vi bruker collett, og er kjempefornøyde! Har også brukt nan, og var fornøyd med den også.

Har værken brukt hipp eller småfolk sin pga at disse er mye dyrere.

Skrevet

Om du vil at barnet skal få omega 3, men ikke vil gi tran, finnes det noe som heter eskimo kids, omega 3 med tutti frutti smak. Den går rett ned her. For barn under ett år gir man to ml daglig.

Skrevet

Nå har jeg jo ikke pakken foran meg - men det står noe slikt som "tøm oppi flaskene, sett flaskene i kjøleskap...", et annet sted på pakken står det at du kun skal lage ett måltid om gangen, Dette tolket jeg som om du ikke skal lage til en mugge med mme, slik de forøvrig gjør på sykehuset. WHO anbefaler at mme skal tilberedes til hvert måltid, altså ikke stå i kjøleskap og så varmes igjen. Da jeg ringte Collett og spurte (var veldig forvirret og sliten i den perioden ja opp amminga og begynte med mme) fikk jeg beskjed om at de visste at det ikke var så bra rent bakteriemessig å gjøre det slik, men at de skal komme med ny og stilig design på emballasjen til våren, og skal endre teksten da. Damen spurte om jeg ikke bare kunne ha pulveret i kaldt kokt vann, og så varme opp - men da vil jo pulveret klumpe seg.

Forøvrig er det jo mange som boikotter Nestlè - så jeg er kanskje litt dobbelmoralsk som bruker NAN:) Syns at man må kunne forvente at mme-produsenter gir korrekt informasjon. Forøvrig drikker jenta mi det hun får, unntatt NAN ferdigblandet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...