bønni Skrevet 21. desember 2008 #1 Skrevet 21. desember 2008 Hei, nå føler jeg meg skral her! Brygget på en forkjølelse eller noe sånt for to dager siden. I går ble jeg slapp og frossen og fikk vondt i kroppen som ved influensa, kjentes ut som jeg hadde litt feber også, men ikke så mye tror jeg. Plutselig ble jeg obs på at det venstre brystet var spesielt ømt og litt hardt på enkelte områder, og kom til å lure på om jeg kan ha fått brystbetennelse? Jeg har fortsatt den influensaaktige følelsen i kroppen, men er ikke blitt så veldig forkjøla, skjønt jeg er litt snørrete og har hovnet litt opp i halsen. Brystet er fortsatt ømt og litt rødt på to steder. Gutten min har vært flink til å spise av det/tømme det i løpet av natten. Hva gjør jeg nå? Venter og ser om det blir verre eller bedre? Eller bør man få lege til å se på brystet? Og så lurer jeg på hvor lett jeg smitter lille barnet med forkjølelse - han er jo utsatt for massiv smitte nå.... stakkar. Han er 8 uker. Virker pigg foreløpig da :-)
Fia tobarnsmor Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Det kan fint være brystbetennelse. Da jeg hadde det, ble jeg skikkelig dårlig i løpet av veldig kort tid. Det verket i hele kroppen, jeg fikk frostanfall og hodepine. Skikkelig influensafølelse. Og den ene puppen var kjempevond. Jeg kunne nesten ikke være borti den uten at jeg hadde lyst til å grine! Det legen sier er at man skal prøve et døgn med å pumpe/ amme den vonde puppen tredjehver time. Hvis du ikke er bedre etter det, skal du til lege og få antibiotika. Lykke til! Føler med deg! Ang. forkjølelsen og smitte: Jeg var skikkelig forkjøla for tre uker tilbake. Da var baby 6 uker. Hun ble smitta, men fikk det veldig mildt. bare litt snørr i nesa og litt hoste. Ikke noe plager uover det.
bønni Skrevet 21. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. desember 2008 Takk for svar! Jeg har nå blitt beordret til legevakten av moren min som har hatt mye brystbetennelse selv. Jeg skal be om å få resept på nesesprayen Syntocinon som skal lette utdrivningen av melken. Så får vi håpe det ikke er en bakterieinfeksjon allerede. Ikke noe moro å bli dårlig, jeg skulle jo kjøpt de siste julepresangene i dag også, hehe ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå