Gå til innhold

til dere som mener KS er best også gang nr 2. Var det ikke tungt/vondt?

Anbefalte innlegg

Var/Er det ikke tungt/vondt å ha en nyfødt og en litt eldre etter et KS?

leste en tråd lengre nede at det var flere som mente at KS var bedre enn vaginalt...

Selv endte jeg med KS, selv om det ikke var ønsket. Denne gangen ønsker jeg vaginalt, men vet at sjanser er der for KS... noe jeg ikke håper. Jeg ble igangsatt og holdt på i over et døgn før det endte med KS, ganske så sliten da, i tillegg til smertene pg KS.

syns også det tok laaang tid før jeg ble helt fin....

Så derfor lurer jeg på dere som er veldig for KS... hvorfor det? og er det ikke tungt med 2?

(jeg spør siden jeg kan velge KS om jeg vil..)

takk for svar....

Fortsetter under...

Nå har ikke jeg tatt KS enda, så jeg kan egentlig ikke svare.. skal ta på lillejulaften. Men det er visst himmelvid forskjell på rekonvalensen etter planlagt KS og et KS som er utgangen på en lang og vanskelig fødsel.

I følge legen på Ullevål som jeg var på infomøte med så kommer mødre som har tatt KS planlagt seg opp av senga relativt raskt, med forbehold om komplikasjoner.. Man er jo også ofte mørbanket etter vaginalfødsel har jeg forstått.. Jeghar setebaby og har bestemt meg for å ta planlagt snitt fordi jeg ikke vil risikere hastesnitt..

Gjest VerdensHeldigsteMamma

Jeg hadde planlagt snitt. Jeg håper for alt i verden at ting ligger til rette slik at jeg får lov til å føde vaginalt denne gangen, for jeg ønsker meg ikke et nytt KS!

Syns det var veldig slitsomt i begynnelsen av barseltiden, hadde mye vondt + det var mye jeg ikke kunne gjøre av hensyn til magemusklene.

Gutten min kommer til å være 1,5 år når denne babyen melder sin ankomst, og tanken på å være så mørbanka at jeg ikke da kan plukke opp min egen sønn f. eks for å trøste han hvis han slår seg.......den tanken syns jeg er kjip.

Og dessverre forteller erfarne KS-mødre meg at det hos dem har blitt verre fra gang til gang. Så jeg mener IKKE at KS er det beste alternativet hvis man kan føde en sunn baby på normalt vis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...