Gå til innhold

Når på døgnet er det best å pumpe seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å begynne å pumpe meg slik at bf kan mate gullet innimellom eller evt en barnevakt..

Når på døgnet er det lurest å pumpe? Den fete melka på kvelden er det vel mindre av så det lønner seg kanskje ikke??

Og når i forhold til amming pumper dere? Vil jo forsikre meg om at jeg har nok melk i puppene til neste måltid..

Har tenkt å begynne en stund nå, men midt i julestria føler jeg ikke at jeg får satt av tid til pumping.

Takknemlig for svar!

Gutten min er forresten 8 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pumper nå på morgenkvisten etter at han har fått morgenpupp. For da sover han i noen timer, sånn at det er mer i brystet når han våkner igjen. Det skal også sies at jeg har så mye melk at han tømmer bare det ene brystet nå på morgenen. Så pumper jeg det andre, og man klarer ikke å tømme like bra med pumping som babyen gjør med suging. På kvelden hadde jeg vært mer forsiktig, for min erfaring er at da spiser han mye mer, fordi det er lenger tid mellom maten. Så da spiser han fra begge brystene.

Jeg mener at man har den fete melken til enhver tid, men det er den som kommer sist når man ammer.Det er derfor det er viktig at babyen får ligge og suge lenge.

MEN vi har ett annet problem, og det er at pjokken ikke vil ta flaske... Er det noen som har gode råd og tips for det? (Vi bruker avent smokk nr. 2.) Så da må det østlandske meieriet trå til. Møøøø =D

Min er også 8 uker gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...