Gå til innhold

5 år og tannfelling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 5 mistet nylig sin første tann. Syns dette var tidlig jeg! Hun ble 5 i oktober. Hva er vanlig egentlig? Kan ikke huske jeg selv var så liten da jeg begynte å miste tenner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja kanskje litt tidlig. Min, som var 5 i august, har ikke mistet noen tenner. Tremenningene hans som blir 6 år i slutten av januar har allerede mistet noen tenner og fått opp nye så det er nok ikke unormalt.. ;-). Tror det varierer veldig men mener jeg har hørt at dersom man var tidlig med tenner så mister man tidlig. Mine to eldre gutter fikk tenner relativt sent og jeg mener de mistet ikke før i 6-7 års alderen.

Skrevet

Jenta mi ble 5 i slutten av november. 29 nov mista hun sin 4 tann. De to fortennene oppe er løse nå....

Det er tidlig, men det er visst vanlig visst man får tenner tidlig...

• 3 uker senere...
Skrevet

Min gutt blir 6 i februar og har ikke mista ei eneste tann enda...

Skrevet

Tannlegen sa at gjennomsnittet er 6,5 år for å miste den første tanna, men at det er store forskjeller.

Jenta mi går siste året i barnehagen, dvs alle de 19 barna på avdelingen blir 6 år i år. Hun sa stolt at hun var nr 4 som mistet en tann, er visst status med tidlig tannfelling!

Skrevet

Jeg var akkurat fem da jeg mistet mine to første.

Skrevet

Min eldste sønn er 6,5 år og har mistet 8 tenner. Han mistet sin første tann veldig tidlig.

Skrevet

vet ikke hvor tidlig som er tidlig, har en gutt på 4 som holder på å miste de 2 fortenna nede, tannlegen som tok kontroll sa ikke noe om at det var tidlig men bare konstaterte at det var tannfelling som holdt på og ikke noe annet. men han fikk samma tenner når han var 6 mnd så kan hende at det er en sammenheng mellom tidlig tenner og tidlig tannfelling?

men skal sies at gutten er ikke overhode noe begeistret for å miste tenna sine, skjønner ikke helt at det kommer noen nye, han har jo tenner trenger ingen nye da mener han=0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...