Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Datteren min på 5 mistet nylig sin første tann. Syns dette var tidlig jeg! Hun ble 5 i oktober. Hva er vanlig egentlig? Kan ikke huske jeg selv var så liten da jeg begynte å miste tenner.
agent007 Skrevet 21. desember 2008 #2 Skrevet 21. desember 2008 Ja kanskje litt tidlig. Min, som var 5 i august, har ikke mistet noen tenner. Tremenningene hans som blir 6 år i slutten av januar har allerede mistet noen tenner og fått opp nye så det er nok ikke unormalt.. ;-). Tror det varierer veldig men mener jeg har hørt at dersom man var tidlig med tenner så mister man tidlig. Mine to eldre gutter fikk tenner relativt sent og jeg mener de mistet ikke før i 6-7 års alderen.
£adybird Skrevet 24. desember 2008 #3 Skrevet 24. desember 2008 Jenta mi ble 5 i slutten av november. 29 nov mista hun sin 4 tann. De to fortennene oppe er løse nå.... Det er tidlig, men det er visst vanlig visst man får tenner tidlig...
musketingen Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Min gutt blir 6 i februar og har ikke mista ei eneste tann enda...
St. Hans Skrevet 15. januar 2009 #5 Skrevet 15. januar 2009 Tannlegen sa at gjennomsnittet er 6,5 år for å miste den første tanna, men at det er store forskjeller. Jenta mi går siste året i barnehagen, dvs alle de 19 barna på avdelingen blir 6 år i år. Hun sa stolt at hun var nr 4 som mistet en tann, er visst status med tidlig tannfelling!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2009 #6 Skrevet 15. januar 2009 Jeg var akkurat fem da jeg mistet mine to første.
ahs Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Min eldste sønn er 6,5 år og har mistet 8 tenner. Han mistet sin første tann veldig tidlig.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 vet ikke hvor tidlig som er tidlig, har en gutt på 4 som holder på å miste de 2 fortenna nede, tannlegen som tok kontroll sa ikke noe om at det var tidlig men bare konstaterte at det var tannfelling som holdt på og ikke noe annet. men han fikk samma tenner når han var 6 mnd så kan hende at det er en sammenheng mellom tidlig tenner og tidlig tannfelling? men skal sies at gutten er ikke overhode noe begeistret for å miste tenna sine, skjønner ikke helt at det kommer noen nye, han har jo tenner trenger ingen nye da mener han=0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå