Gå til innhold

Gode leggetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å få vår "umulige" gutt på 1 1/2 år til å legge seg på kveldene? Har de siste 2 månedene vært vanskelig å legge. Har tidligere sittet sammen med ham til han har sovnet, noe som har tatt 5-10 min, så listet oss ut. Dette fungerer ikke lengre, da han skvetter til og skriker hver gang vi prøver å liste oss ut. Vurdere derfor hardere tiltak når jul og nyttår er over. Skal da flytte han over på eget rom. Har egentlig ikke lyst å ta ferbermetoden, da han nå er så stor og "vet" han får viljen sin om han skriker lenge nok.

Sover hele natta når han førsten sovner og sover til ni -ti tida på morgen. Har da en blund på 1/2 - 1 time rundt kl to.

Frustrerende å bruke hele kvelden på leggingen:(

Skrevet

Karin Naphaug har skrevet flott bok om barn og søvn. Konkrete oppskrifter fra 0-8 år. Hatt glede av den. "Sov godt" heter den

Skrevet

Hei! Knerten vår sovnet også bare når vi satt hos henne, men en dag hun bare tullet orket jeg ikke sitte der lenger. Jeg la henne ned og sa godnatt og gikk ut. Hun begynte så klart å protestere og jeg gikk inn til henne av og til og roet henne. Var ikke mange minuttene jeg var ute av rommet hennes. Det tok 20 min og så sovnet hun. Neste kveld kunne jeg bare legge henne ned og si god natt og gå ut. Hørte hun kjeftet litt i ett minutt eller så men så var det stille. Siden har hun lagt seg til å sove hver kveld. Jeg trodde det ville bli en hardere kamp og tenkte at dette sikkert tar noen kvelder, men jeg følte det var verdt det. Visste jo at hun hadde det bra. Og jeg tenkte også at jo lengre jeg venter jo verre vil det bli. Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...