Gå til innhold

Hvor sikker er Cerazette? Må man ta de nøyaktig samme tidspunkt hver dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjeksmonsteret
Skrevet

Jeg har tatt Cerazette i ca 7 mnd nå. Har tatt de mellom halv ti og halv elleve på kvelden Fikk mensen tilbake for 2 mnd siden, det var vell rundt den 15. Den kom til samme dato forrige mnd også. Denne mnd har den ikke kommet!! Kjenner jeg begynner å få litt panikk her.. Stor sannsynlighet for at jeg er gravid igjen? Kanskje lurt å kjøpe en test snart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må passe på å ta de ca til samme tidspunkt hver dag, ja.

En veldig vanlig bivirkning av disse er jo uteblitt blødning da, så kan hende det for deg også?

Gjest Kjeksmonsteret
Skrevet

Hmm.. Så da har jeg bommet litt med å ta de til forskjellige tidspunkt , pokker. Ja jeg håper egentlig det, at det er en av bivirkningene som har slått inn hos meg. Ikke det, jeg trives som mamma, hadde bare planlagt å vente noen år til neste baby. ;) Får kjøpe meg en test da.

Takk for svar og god jul =)

Skrevet

Bare hyggelig og god jul til deg også :o)

Jeg hadde forresten ingen blødning/mens på nesten 1 år da jeg gikk på de pillene. Men; er du usikker så ta en test, ja.

Skrevet

Så vidt jeg forstår er det slik at minipiller må taes innen et 4 timers vindu hver dag. Og har mindre sikkerhet enn de fleste andre prevensjonsmetoder. Gratulerer da du!

Skrevet

Fra pakningsvedlegget:

Hvis du er MINDRE enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett opprettholdes den preventive sikkerheten til Cerazette.

Hvis du er MER enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett kan sikkerheten til Cerazette være redusert.

(Cerazette er ikke minipiller)

Skrevet

cerazette er minipille, men den har sikkerheten til en p-pille, altså du har 12 timer å gå på :)

Skrevet

Unnskyld, leste nå at det er en type minipille. (Fikk beskjed av legen at det IKKE var det).

Skrevet

Jeg har mensen en gang i halvåret med disse pillene. Helt greit.

Skrevet

av de pillene jeg har gått på har jeg alltid bare tatt den når jeg skulle legge meg. om det var 10, 11 ller 3 om natta så har det gått helt fint=) nå har jeg spiral så da slipper jeg pillestyret=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...