Gjest Kjeksmonsteret Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har tatt Cerazette i ca 7 mnd nå. Har tatt de mellom halv ti og halv elleve på kvelden Fikk mensen tilbake for 2 mnd siden, det var vell rundt den 15. Den kom til samme dato forrige mnd også. Denne mnd har den ikke kommet!! Kjenner jeg begynner å få litt panikk her.. Stor sannsynlighet for at jeg er gravid igjen? Kanskje lurt å kjøpe en test snart..
Alba44 Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Må passe på å ta de ca til samme tidspunkt hver dag, ja. En veldig vanlig bivirkning av disse er jo uteblitt blødning da, så kan hende det for deg også?
Gjest Kjeksmonsteret Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Hmm.. Så da har jeg bommet litt med å ta de til forskjellige tidspunkt , pokker. Ja jeg håper egentlig det, at det er en av bivirkningene som har slått inn hos meg. Ikke det, jeg trives som mamma, hadde bare planlagt å vente noen år til neste baby. Får kjøpe meg en test da. Takk for svar og god jul =)
Alba44 Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Bare hyggelig og god jul til deg også ) Jeg hadde forresten ingen blødning/mens på nesten 1 år da jeg gikk på de pillene. Men; er du usikker så ta en test, ja.
Expat Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Så vidt jeg forstår er det slik at minipiller må taes innen et 4 timers vindu hver dag. Og har mindre sikkerhet enn de fleste andre prevensjonsmetoder. Gratulerer da du!
Tante Bassa Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Fra pakningsvedlegget: Hvis du er MINDRE enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett opprettholdes den preventive sikkerheten til Cerazette. Hvis du er MER enn 12 timer for sent ute med å ta en tablett kan sikkerheten til Cerazette være redusert. (Cerazette er ikke minipiller)
mamarama og lille banan Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 cerazette er minipille, men den har sikkerheten til en p-pille, altså du har 12 timer å gå på
Tante Bassa Skrevet 20. desember 2008 #8 Skrevet 20. desember 2008 Unnskyld, leste nå at det er en type minipille. (Fikk beskjed av legen at det IKKE var det).
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. desember 2008 #9 Skrevet 20. desember 2008 Jeg har mensen en gang i halvåret med disse pillene. Helt greit.
Chris&Alex♂♂ Skrevet 20. desember 2008 #10 Skrevet 20. desember 2008 av de pillene jeg har gått på har jeg alltid bare tatt den når jeg skulle legge meg. om det var 10, 11 ller 3 om natta så har det gått helt fint=) nå har jeg spiral så da slipper jeg pillestyret=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå