Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt er nå 4,5mnd. Han har sovet hele natten omtrent fra dag en. Nå legger han seg rundt 20.00, sovner stort sett med en gang, og sover til ca. 07.00. Da kan han godt ligge og prate med seg selv en stund, før han får mat. Virker ikke som han er noe spesielt sulten egentlig. Det hender han våkner om natten og ligger og prater med seg selv, men sjeldent noe gråt. Så sovner han igjen. Har fått mme hele tiden, da jeg ikke fikk melken til å komme til tross for iherdige forsøk! Får litt grøt og middag nå. Legger godt på seg, følger kurven sin fint. Han gråter generellt veldig lite i løpet av dagen har jeg inntrykk av. Føler at alle andre er oppe om natten og mater barna sine, mens min bare sover...Hører jo om unger som gråter hele tiden. Bekymrer meg faktisk litt dette. Har jeg en rar baby?! Eller er jeg bare en nervøs, smånevrotisk førstegangsmamma?!! Andre med slike barn?

Skrevet

vil ikke si han er rar hehe

min våkner for mat om natta han da. da klager han, men ikke skriker. Gir meg beskjed om han er våken og sulten :)

Men ellers kan han våkne og jeg hører han styrer litt og så sovner han igjenn. Om morgenen så våkner han mellom halvåtte-halvni.

jeg ligger å hører han styrer. Hører han er våken. Til slutt går jeg bort til senga han, og får det kjempesmilet fra han:D Har bare ligget våken og koset seg litt han.

Jeg ammer, men nå får han velling på kvelden da. Han er 4mnd.

Så ganske lik din bortsett fra han får puppen 1 gang om natta. sånn ca 2-3 tiden. Legger seg halvåtte-åtte.

Min gråter lite han også. Kan være litt sutrete når han er trøtt..men ellers en smilende blid unge.:)

Så du har bare en veldig fornøyd unge, og trenger ikke bekymre deg. Noen babyer sover natten igjennom med engang..din er en av de :) Nyt det..

Skrevet

Er ikke alle førstegangsmammaer nervøse og smånevrotiske??

Min sønn på samme alder som din (født 3.august, dog født 6 uker for tidlig) er også et veldig "snilt" barn synes jeg. Kanskje ikke så ekstremt som din er, men jeg synes ikke det er så veldig slitsomt å være mamma akkurat. Han hylskriker innimellom, men det er veldig lett å stoppe gråten, enten med pupp eller med trilletur. Har inntrykk av at han hylskriker kun når han er trøtt egentlig.

Jeg er riktignok oppe 1 gang eller 2 på natten for å gi ham mat, men synes dette er uproblematisk, da det bare er å legge ham opp i sengen igjen etterpå.

La oss bare kose oss med de små englene våre, og ikke bekymre oss over at de er for "snille"

Skrevet

Hadde også en sånn engel, han sov seg gjennom de 4 første månedene. Skrek kun når han var sulten eller trøtt, aldri ellers. Spiste to ganger om natten de 4 første månedene, det tok 5 minutter og tilbake i sengen sin hvor han sov videre. (kun fått mme) Vært veldig grei på nettene frem til ca 8 mnd alder, da begynte han å våkne mer og tulle litt, pluss at han vil opp grytidlig.

Men bare nyt det, det gjorde jeg, synes ikke det var slitsomt å ha en baby i det hele tatt, var super uthvilt og hadde masse energi. Merker det litt mer nå :-) (han er 9,5 mnd)

Skrevet

Dette var som å lese om nevøen min:) Også han ha fra dag 1 sovet 12 timer i strekk, grått lite, og stort sett vært en veldig rolig og fornøyd unge. Dette er stikk motsatt av min lille tulle, som har et energinivå av de sjeldne, som våkner ofte om natt, fullt skuv på dagen, og som trenger veldig lite søvn på dagtid. Men utrolig blid og fornøyd for det.

Så alt er nok i skjønneste orden med gutten din. Nyt at han er så snill og rolig:) Barn er forskjellige av natur, noe de to søskenbarna ovenfor er et godt eksempel på. Jeg har imidlertid full forståelse for dine bekymringer, da jeg som førstegangsmor også kan bekymre meg over alt mellom himmel og jord.

Skrevet

Her har du en annen nevrotisk førstegangsmamma ;-)

Gutten min er slik du beskriver. Han er 3 mnd og jeg fullammer... Han gråter generelt lite - når han er sulten og når han er veldig trøtt.... Om morgenen ligger han i sengen sin, lys våken, og babler, studerer hendene sine osv. Tar det for lang tid før jeg tar ham opp så blir han sutrete, men sjelden gråt. Jeg vekker han ofte 1 gang på natten for å amme fordi jeg så lett får tette melkeganger. Når jeg legger ham igjen da så sovner han veldig raskt. _Han kan gjerne ligge en stund alene på gulvet og virker fornøyd med det og underholder seg selv. Han er en veldig blid gutt som vokser fint, så har forsåvidt tenkt at han bare har et rolig lynne, men selvsagt har jeg bekymret meg litt for det også ;-) Godt å høre at det er flere som har det sånn.

Skrevet

Neida, han er ikke rar!!

Du er heldig, og nyyyt det!!!

Vi har en som har vært flink om natten siden dag en, men han må ha mat en gang om natten... Ellers har vi en med litt temperament om dagen og gråter nok endel... Sånn er det da... Og du skal bare nyte det og ikke bekymre deg! de små er så ulike atte!!

Skrevet

Kjenner jeg nesten blir litt sjalu av å lese innlegget:)

Hadde en såkalt "high need baby" som var oppe og spiste annenhver time de seks første ukene, etter det gikk det gradvis lenger mellom en amming på natten. Han skulle bli båret hele tiden, hadde kolikk og var veldig aktiv/urolig. Han sov ikke natten gjennom før han var 10-11 måneder.

Så jeg var rimelig utslitt kan man si. Han er veldig aktiv fremdeles, men nå er han snart et år og er mye lettere å kommunisere med og "lese".

Jeg vil si du er ekstremt heldig og bare må nyte det, og tenke på alle de mammaene med "high need babyer" som sliter seg fullstendig ut og aldri føler de strekker til...

:)

Skrevet

Jenta mi er 3,5 mnd. Får kveldsflaska si klokka 20 og frokost klokka 0700. Ofte vekker jeg henne 0700, ellers sover hun gjerne enda lenger. Om morgenen er hun strålende blid, og kan tøyse og tulle lenge før hun får mat. (Men jeg gir henne som regel mat med en gang likevel.) Babyen din er ikke rar, han er tilfreds, for nok mat og nok søvn. Du er heldig og jeg er heldig. Hurra for oss!

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Må vel bare nyte det ja, plutselig så kan det vel snu! Godt å høre at andre også har slike rolige babyer. Føler at jeg er helt alene når jeg snakker med venner og familie. De prater om søvnløse netter, timevis med gråt og mangel på energi. Enkelte har også uttrykt bekymring over at han er så rolig, og da blir jeg i alle fall nervøs! Vet jo "normalen" er så mye, men som førstegangsmor finner jeg jo stadig ting jeg kan engste meg for! Håper det blir bedre med nestemann:) Da kan jeg stryke dette av listen, så finner jeg vel snart noe annet og bekymre meg for! ;)

Skrevet

Du trenger ikke unnskylde deg for at du blir bekymret - i starten vekket jeg snuppelure om nettene, for jeg var redd for at hun ikke fikk i seg nok mat. Så tenkte jeg "hjelp - har jeg et barn som ikke legger merke til sine biologiske behov???". Etter hvert som jeg ser at hun vokser greit (er en liten bebbis, men følger kurven) prøver jeg å la være å stresse. Det er rart hvordan oppegående trauste kvinner kan bli frynsete av å få barn!

Skrevet

Ja, er det ikke snodig! Føler mange ganger at all fornuft og rasjonell tenkning forsvant i det øyeblikket mini poppet ut! Er jo vanligvis et svært fornuftig, rolig og sindig menneske, skal mye til for å vippe meg av pinnen, men når det gjelder mitt eget barn så blir jeg helt tussete!!

Skrevet

he he, du er bare heldig. Begge mine er slik selv om den minste kan vokne litt om natta nå for å få mat og kos. Blir snart ferdig med rommet hennes så flytter hun inn dit..da blir det rolig natt på meg tenker jeg.

Skrevet

min legger seg 21 og sover til 08.30. da vekker jeg han for vi skal levere i barnehagen.

skal vi ikke i barnehagen sover han gjerne til 10.30. (hvis ingen vekker han) storebror vet han skal være stille når han kommer inn om morgenen. så han visker at han er våken og vil stå opp. hehe. han kommer inn sånn 08.30 - 21.30. noen ganger våkner lillebror av det, men ikke alltid og da sover han bare.

Skrevet

ikke rar, du er bare kjempeheldig!

vår baby begynte å sove 6 t. sammenhengende ved 3,5 mnd. Deilig!

nå er vi oppe i 8-10 timer smh hver natt. (Bortsett fra en periode nå med sykdom og tannfrembrudd) 9 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...