♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Fint eller stygt? Jeg synes ikke det er fint med flagg, men glitter må det være. Men for meg helst i gull, siden alle kulene mine går i gull og rødt...Men nå har jeg bare perlelenker i gull....
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Vi bruker glitter, men ikke flagg:) Glitteret er i gull og resten av pynten er i rødt og gull;)
~sjiraff~ Skrevet 20. desember 2008 #3 Skrevet 20. desember 2008 Ikke flagg nei. Er vant til glitter hjemmefra, men har selv pyntet uten. Synes det er finere uten, men da må man jo ha mere kuler.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 20. desember 2008 #4 Skrevet 20. desember 2008 Vi har begge deler. Har vokst opp med flagg og glitter, så for min del hører det liksom til på juletreet. Vet at 99% synes flagg og glitter er det verst tenkelige man kan ha på treet, men det driter jeg i. Pynter ikke treet for dem, men for oss.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 her har vi både flagg, gull og sølv glitter.. kulene går i sølv, gull og rød. har både vanlige juletrelys og maaange små fargete lys, me stjerna i toppen ))
Skrullemor Skrevet 20. desember 2008 #6 Skrevet 20. desember 2008 Liker igrunn ikke flaggene så godt men det er fordi de er så vanskelige å få av igjenn. Ongene liker de da då må ha de på....=)
*Rutletutt* Skrevet 20. desember 2008 #7 Skrevet 20. desember 2008 Flagg har jeg aldri vært vant til å ha på treet - syns ikke det er så veldig fint.... Glitter har vi, men ikke sånt girlander-glitter. Det syns jeg ikke er noe fint. Vi har sånn "strimle-glitter" eller hva jeg skal kalle det;o) Det syns jeg er fint - blir ikke julestre uten;o)
Septemberstjerna og Martine Skrevet 20. desember 2008 #8 Skrevet 20. desember 2008 Det er så deilig at vi har forskjellig smak! Jeg er vant til flagg og glitter, og har derfor det på mitt tre også. Flagg og glitter er jo tradisjon, men også en smakssak: (Klippet ut fra www.schulze.no/juletradisjoner/juletreet.htm) FLAGG Flagg på juletreet ble vanlig på 1800-tallet. Juletreet ble innført under det moderne nasjonale gjennombrudd, og flagget fikk en naturlig plass. GLITTER Glitrende pynt ble utviklet i Frankrike på 1500-tallet, opprinnelig som dekorasjon på uniformer. Koppertråder ble trukket ut til hårtykkelse, og valset flate. Produksjonsmetoden ble forsøkt holdt hemmelig, uten hell, og i Tyskland ble glitter tatt i bruk som juletrepynt. Glitter er blant den eldste juletrepynten. JULETREPYNT Den eldste juletrepynt var kaker, epler, søtsaker og papirblomster. Juletreet var et gavetre som skulle ”høstes” ved julens avslutning, vanligvis trettendedag jul. Å ha lys på juletreet ble vanlig først på 16-1700-tallet. ”Kjøpepynt” ble alminnelig på norske juletrær i vårt århundre, i begynnelsen som tyske eksportvarer. I dag produseres nesten all juletrepynt som selges i Norge i Øst-Asia.
manonym Skrevet 20. desember 2008 #9 Skrevet 20. desember 2008 Fint og fint fru blom, men er vant til å pynte med både flagg og glitter hjemme. Men har ikke flagg på mitt eget juletre. men glitter, mest sølv, og kuler i både rødt, gull, sølv og blått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå