Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #1 Skrevet 20. desember 2008 Har nå bestemt oss for å prøve på nummer to. Har en gutt på 22 måneder. Fikk fødselsdepresjon etter jeg fikk han. Måtte på medisiner, og gå til psykolog. Tok en stund før morsfølelsen kom. Ammingen gikk rett vest, så ga opp det etter 1 måned. Etter ca 5 måneder var jeg bra , og morsfølelsen kom for fult. Nå har jeg veldig lyst på en til. Men gruer meg til den første tiden etter fødselen, redd for å bli sånn igjen. Klarer egentlig ikke tanken på å amme.. Noen som har hatt det som meg? Har så lyst på ett barn til, og vil ikke at det at jeg gruer meg skal stoppe meg fra å få flere...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 Nå har jeg ikke hatt fødselsdepresjon, men hadde en tøff fødsel og bedritent opphold på barsel, og amming var et mareritt de 3 månedene jeg holdt ut. Jeg har i alle fall bestemt meg for at hvis jeg noensinne skal ha flere barn, skal jeg ikke amme. Basta bom. Jeg ble veldig lettet da det gikk opp for meg at jeg faktisk bestemmer det helt selv, ingen kan tvinge meg. Det er det eneste rådet jeg har å gi deg. Det psykiske er vanskelig å råde over, men at du hadde depresjon med nr 1, behøver jo ikke bety at du får det med nr 2. Lykke til, uansett hva valget ditt blir!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2008 #3 Skrevet 26. desember 2008 Hei! Jeg har ikke opplevd fødselsdepresjon, men som skrevet over her bør en ikke få det 2 ganger på rad. Når det gjelder amming så må du jo ikke amme. Det er veldig mye fokus på dette med amming. Jeg fikk det ikke til på førsten og fikk spm på barsel om jeg ikke ville amme. Ble jo helt fra meg for jeg ville jo, bare knerten som ikke ville spise av meg. Dro hjem og pumpet til knerten satte igang selv. En føler seg så presset til å få dette til desverre. Jeg har flere veninner som går hjemme nå og det er flere av de som ikke ammer. Så jeg synes du skal koble ut ammingen ( det er sikkert lettere å si enn å gjøre, jeg skjønner det) og bare prøve å glede deg over å være gravid (når du måtte bli det) Så ser du hvordan det går når den lille kommer ut. Kanskje det føles helt fint å amme for deg og gjør det ikke så finnes det mange fine friske flaskebarn her ute =) Lykke lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå